معمولاً در شبکههای اجتماعی، جزئیترین اطلاعات کاربران نیز قابل دریافت و استفاده است. شبکههای اجتماعی بهراحتی به علاقهمندیها، میزان تحصیلات، ارتباطات خانوادگی، ارتباطات دوستانه، شغل و محل زندگیمان دسترسی پیدا میکنند آنهم بهواسطه اطلاعاتی که خود ما در اختیارشان قرار میدهیم.
آیا میدانید الگوی کسبوکار در رسانههای اجتماعی بر اساس نظارت عمیق بر اطلاعات شخصی مصرفکنندگان بناشده است؟ آیا مطلعید که ما خودخواسته اجازه این نظارت را میدهیم؟ آیا میدانید که رسانههای اجتماعی به هیچ عنوان سر ناسازگاری با نظام سرمایهداری را ندارند، بلکه یکی از کارآمدترین و قدرتمندترین ابزارهای آن به شمار میروند؟ پشت سر این اقتصاد مجازی بنگاههای متعددی به کسبوکار مشغولاند. این بنگاهها با استفاده از اطلاعاتی که از طریق شبکههای اجتماعی جمعآوری میکنند به دانشی میرسند که میتوان آن را به دیگران فروخت. پشت این بنگاهها هم بنگاههای تحلیل داده قرار دارند. در پس این معادلات تجاری به هم پیوسته این کاربران شبکههای اجتماعی هستند که نادانسته حجم بزرگی از اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران میگذارند. بهتر است در استفاده از شبکههای اجتماعی دقت بیشتری داشته باشیم.
۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 762645
امروزه از شبکههای اجتماعی برای مصارف مختلف ازجمله کارهای تجاری استفاده میشود؛ درحالیکه بسیاری از کاربران بههیچوجه دقت نمیکنند که چه نوع اطلاعاتی را در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
نظر شما