به گزارش قدس آنلاین، محمد رجبی نایب رئیس انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی با بیان اینکه شرکتهای حمل و نقل ریلی در کشور از چند روز پیش منتظر اصلاح قیمت بلیتهای مسافری بودند، گفت: حدود ۱۰ روز پیش مسئولان حوزه ریلی کشور اعلام کرده بودند که در این مدت بلیت قطار با نرخهای گذشته به فروش برسد تا در جلسه شورای عالی ترابری در مورد افزایش قیمت بلیت قطار تصمیم گیری شود.
او ادامه داد: تمامی شرکتهای حمل و نقلی تاکنون فرآیندهای قیمتی را طی کردهاند و امسال هم همانند سال گذشته درخواست تعدیل قیمت را به دلیل افزایش چشم گیر هزینهها به این شورا ارائه کردهایم و همچنان امیدواریم در این زمینه تصمیم گیریهای لازم صورت گیرد.
رجبی توضیح داد: بحث افزایش قیمت بلیت قطار مربوط به زیباسازی و یا ساخت ساختمان سازی در این حوزه نیست، بلکه صرف خرید سیستم ترمز و یا چرخ قطار میشود و اگر مسئولان در مورد افزایش قیمت بلیت قطار به نتیجه نرسند، مشکلی نیست، سایر اقدامات اقتصادی مانند خرید قطعات از جمله چرخ و سیستم ترمز و یا پرداخت تسهیلات این هزینهها را جبران کنند.
نایب رئیس انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی با تاکید بر اینکه بخش مسافری ریلی کشور نهادی ملی و مردمی است، گفت: در طول سالهای گذشته بخش مسافری ریلی کشور دچار خسارت و زیانهای بسیار زیادی از لحاظ مالی به دلیل شیوع ویروس کرونا شده و اگر از این بخش حمایت نشود؛ این صنعت به زودی با مشکلات چشم گیر تری روبهرو خواهد شد.
رجبی بیان کرد: شرکتهای حمل ونقل مسافری از سال گذشته تاکنون ۲۴۰ درصد افزایش هزینه داشتهاند و ما به شورای عالی ترابری درخواست افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت قطار را دادهایم که امیدواریم با توجه به این هزینهها تاحدودی بتوانند آن را جبران کنند.
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا یادآور شد: در حال حاضر شرکتهای حمل ونقل مسافری یک چرخ قطار را حدود ۴۰ میلیون تومان تهیه میکنند و یا برای تهیه روغن موتور و گیریس که تولید داخل است حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان هزینه میکنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما