فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: طی ۴ ماه گذشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تخریب و تصرف اراضی ملی در سطح استان کاهش یافته است.

پرونده های تخریب اراضی ملی در خراسان رضوی کاهش یافت

 به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ احمد روحی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: خوشبختانه آمار ۴ ماهه اول سال جاری تخریب و تصرف اراضی ملی در سطح استان و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد در سال ۹۹، قریب به ۳۷۹ فقره پرونده تخریب و تصرف داشتیم که این رقم در چهار ماه نخست سال جاری به ۳۵۳ فقره کاهش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: در همین مدت در صدور احکام قضایی نیز جهت تعیین تکلیف و برخورد با متخلفین آمار مقایسه ای رشد را نشان می دهد به گونه ای که در سال گذشته ۱۰۰ فقره در مساحت ۱۴۳ هکتار و در سال جاری و در مدت مشابه به ۱۱۱ فقره در سطحی معادل ۲۳۱ هکتار احکام قضایی خلع ید، قلع و قمع و... و. داشتیم که با افزایش ۱۱ درصدی مواجه است وی گفت: این رشد نشان دهنده حساسیت دستگاه قضا به تسریع بخشیدن در برخورد با متخلفین به اراضی ملی می باشد.

 روحی ادامه داد : در موضوع چرای دام نیز با کاهش ۶/۶ درصدی مواجهه ایم و با انجام کارهای ترویجی و فرهنگی و علاوه بر وجود خشکسالی دامداران و بهره برداران به دلیل شرایط سخت مراتع، ضوابط پروانه چرا رعایت می نمایند.

وی خاطر نشان کرد در مقوله کشفیات ۷ درصد رشد داشتیم و در اطفاء حریق بالغ بر ۲/۹۱ درصد کاهش داشته ایم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.