به گزارش قدس آنلاین، منوچهرخسروزاده با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص تعداد کم اتوبوس در برخی خطوط اظهار کرد: طی دو سه سال گذشته حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی به خطوط اتوبوسرانی کرج اضافه شده ولی با توجه به جمعیت این کلانشهر، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه خرید اتوبوس در شرایط فعلی به اعتبار زیادی نیاز دارد، ادامه داد: در حال حاضر خرید و تزریق هر دستگاه اتوبوس به خطوط، بیش از چهار میلیارد تومان هزینه دارد که تامین آن با توجه به شرایط اعتباری موجود ساده نیست.
وی با اشاره به گلایه برخی از شهروندان در خصوص عدم رعایت بهداشت و پروتکلهای بهداشتی در اتوبوسها توضیح داد: اتوبوسهای موجود یا ملکی و متعلق به شهرداری و یا متعلق به بخش خصوصی است که اتوبوسهای ملکی هر شب جارو و ضدعفونی میشود و سعی میشود نظارت بر اتوبوسهای بخش خصوصی نیز افزایش پیدا کند.
خسروزاده با اشاره به اینکه قرارداد تعداد زیادی از اتوبوسهای بخش خصوصی تمام شده، گفت: در سنوات گذشته یارانههایی به این اتوبوسها تعلق میگرفت ولی با تغییر شرایط بسیاری از این امتیازات برداشته شده به همین دلیل بسیاری از این اتوبوسها ترجیح میدهند با اتمام مدت زمان قرارداد خود از خطوط خارج شوند و به صورت دربستی کار کنند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/
نظر شما