معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: حجم حمل و نقل جاده ای بار و کالای داخلی در این استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه درصد، معادل نیم میلیون تن کاهش یافته است.

حمل داخلی بار در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، جواد وحدتی فرد  افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ میزان بار داخلی حمل شده توسط ناوگان جاده ای استان ۱۵ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۸۹۴ تن بوده است که این رقم در نیمه نخست امسال به ۱۴ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۸۷۰ تن کاهش یافته است.

وی به کاهش ۲۴ هزار موردی رفت و آمد خودروهای باربری در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: در بازه زمانی یاد شده سفرهای ناوگان باری استان با کاهش ۲ درصدی به ۹۹۲ هزار و ۵۹۲ مورد رسیده است.   

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: تداوم پدیده خشکسالی، کاهش تولید محصولات کشاورزی و به تبع آن کاهش حمل محصولات زراعی، علت کاهش نیم میلیون تنی حمل بار داخلی در این استان بوده است.  

وی همچنین میانگین عمر ناوگان باری خراسان رضوی را ۲۱ سال عنوان و بیان کرد: افزایش عمر ناوگان باری،  یک شاخص منفی است.  

وحدتی‌فرد گفت: گذشت زمان، بدون اقدام جبرانی بر متوسط عمر ناوگان باربری خراسان رضوی افزوده است چنانکه پارسال این شاخص در استان ۲۰ سال و ۶ ماه بود.  

وی شمار کنونی خودروهای سنگین ناوگان باری خراسان رضوی را ۲۹ هزار و ۳۱۹ دستگاه ذکر و بیان کرد: این تعداد از پارسال تاکنون ۵۰۰ دستگاه افزایش یافته است.  

۴۲ هزار راننده در حوزه حمل و نقل باری خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.

حمل بار داخلی از طریق جاده در خراسان رضوی پیش از شیوع همه‌گیری کرونا ظرف دوره‌های ۶ ماهه و سالانه به ترتیب حدود ۱۵ میلیون و ۳۰ میلیون تن بود.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.