رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه نوزادان نارس برای ادامه زندگی خود به شیر مادر نیاز دارند گفت: مادران شیرده می توانند به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کرده و با اعلام آمادگی، در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

مادران شیرده نوزادان نارس را با اهدای شیر یاری کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: نوزادان در پاره ای از مواقع به دلایل مختلف از شیر مادر محروم هستند، بنابراین شیر اهدایی از سوی سایر مادران شیرده می‌تواند جان آنها را نجات دهد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت و یونیسف در سال ۱۹۹۰ بیانیه مشترکی صادر کردند و در آن عنوان شد " اگر به هر دلیلی نوزادی از شیر مادر بیولوژیک خود محروم است بهترین گزینه برای تغذیه او، شیر دایه یا شیر مادرهای اهدا کننده است که در بانک شیر پاستوریزه شده است".

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه مادران اهداء کننده شیر، قلب تپنده بانک شیر مادر محسوب می شوند گفت: در تمام دنیا مادرانی هستند که از روی انسان دوستی و با نیت انجام کار نیک و خیر، اقدام به اهداء شیر مازاد خود به بانک شیر مادر می کنند تا برای تغذیه نوزادن نارس و بیمار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مادران اهدا کننده شیر می توانند مقداری از شیر اضافه بر مصرف شیرخوار را برای مصرف نوزادان نارس بستری در بیمارستان اهدا کنند، افزود: شیر اهداء شده پاستوریزه می شود و سپس به بخش مراقبت های ویژه نوزادان فرستاده شده و توسط مادران و پرسنل درمانی به نوزادان نیازمند داده می شود.

احمدی بلوطکی گفت: اهدای شیر همانند اهدای خون یک امر ثواب و پسندیده محسوب می شود؛ امری خیر که شریک شدن در نجات جان انسان ها را به دنبال دارد زیرا تعداد بسیار زیادی نوزاد نارس در بیمارستان ها وجود دارند که بهترین تغذیه برای آنان شیر مادر است.

طی چند روز گذشته در  اقدامی خداپسندانه ۲  مادر ساکن منطقه گلستان اهواز اقدام به اهدای شیر به بانک شیر اهواز کردند.  با توجه به شیوع کرونا، تیم سلامت پایگاه گلستان در منزل فرد حضور پیدا کرد و روال دریافت شیر اهدایی انجام شد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.