مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۵۱ پرونده پیشنهادی ثبتی در ۶ ماهه اول سال از سوی واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده و در لیست انتظار ثبت ملی قرار دارد.

۵۱ پرونده ثبتی میراث فرهنگی زنجان در لیست انتظار ثبت ملی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، امیر ارجمند  افزود: مجموع آثار ثبتی استان زنجان ۸۷۹ اثر است که شامل ۷۷۶ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۸ اثر در فهرست میراث منقول، ۵۶ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۸ اثر در فهرست میراث طبیعی و یک اثر در فهرست میراث جهانی است.

وی با یادآوری اینکه این تعداد پرونده پیشنهادی ثبتی در ۶ ماهه اول سال توسط واحد ثبت میراث فرهنگی استان تهیه و تدوین شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۲۱ پرونده اثر منقول، ۱۰ پرونده اثر نامنقول، ۱۶ اثر ناملموس و چهار پرونده اثر طبیعی است که در لیست انتظار ثبت ملی هستند.

وی اظهار داشت: استان زنجان به لحاظ تاریخی و آثار کهن، استانی شاخص است که می‌تواند گردشگران بسیاری را به خود جلب کند. با ثبت این آثار و پرونده های در انتظار ثبت، تعداد بناهای ثبتی استان زنجان افزایش می یابد که این امر نشان دهنده تاریخی بودن این استان است.

این مسوول  ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور مسئولان اداره‌کل استان  و مرکز بین المللی مدیریت سرمایه و تجارت استان زنجان با موضوع اجرای برنامه های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرامون حضور در نمایشگاه اکسپو دُبی، برای معرفی دستاوردهای زنجان در ارائه و تصمیمات لازم گرفته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان  با اشاره به اینکه اکسپو بزرگترین مکان ملاقات در جهان است  ادامه داد: فرصت‌های زیادی مانند ایجاد شبکه و ارتقای روابط بین‌المللی برای افراد، تیم‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال یافتن شرکاء یا همکاران جدید از سراسر دنیا هستند، ارائه می‌کند و در پی فرآیند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.

وی اضافه کرد: نمایشگاه جهانی اکسپو که به اختصار اکسپو (EXPO) نامیده می‌شود، نمایشگاهی بین‌المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هر چند سال یک بار برای نمایش و ارایه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می‌شود.

ارجمند خاطر نشان کرد: این نمایشگاه برای کشورها اهمیت زیادی دارد  که حتی بعد از مسابقات جام‌جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود. از این‌رو، گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می‌نامند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.