به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان خراسان رضوی، بخش علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت با بیان اینکه دریافت و رسیدگی به موقع گزارش ها و شکایت های مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت وبازرسی این سازمان است اظهار کرد : در شش ماهه اول سال۱۴۰۰، چهارده هزارو پانصدو شصت و چهار گزارش ستاد خبری، شکایت مردمی وناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی، سامانه سامد، ۱۲۴و پیامگیر دریافت شده است.
وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری ها به ترتیب گرانفروشی با ۵۴ درصد، عدم درج قیمت با ۱۴درصد و کم فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا وخدمات ۵ درصد، اخفاء وامتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل بوده است.
وی ادامه داد : اهم گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ، میوه و تره بار و خواربار و در بخش خدمات، رستوران ها وغذاخوری ها، خدمات مشاورین املاک، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع از بررسی گزارشات رسیده تعداد چهار هزارو یکصدو یازده واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیم شده و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال گردیده است.
کارشناس مسئول بازرس سازمان صمت با بیان اینکه درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروههای رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود تاکید کرد: در مجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است.
بیاتی افزود : استان خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در سطح کشور رتبه اول را کسب نموده است و از نظر تعداد گزارشات ستاد خبری و شکایات دریافتی رتبه دوم را بعد از استان تهران کسب نموده است.
وی تصریح کرد : سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان، شماره تلفن ۱۲۴، شبانه روزی آمادگی دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نظرات مردمی را دارد و عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای خبر/
نظر شما