تحولات لبنان و فلسطین

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی گفت : در شش ماهه اول سالجاری، ۱۴ هزار و ۵۶۴ شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت دریافت و بررسی شده است.

ثبت بیش از ۱۴ هزار شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در شش ماهه اول ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی سازمان صمت استان خراسان رضوی، بخش علی بیاتی قله زو کارشناس مسئول بازرسی سازمان صمت با بیان اینکه دریافت و رسیدگی به موقع گزارش ها و شکایت های مردمی از اولویت های کاری معاونت نظارت وبازرسی  این سازمان است اظهار کرد : در شش ماهه اول سال۱۴۰۰،   چهارده هزارو پانصدو شصت و چهار گزارش ستاد خبری، شکایت مردمی وناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی،   سامانه سامد، ۱۲۴و پیامگیر دریافت شده است.
وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری ها به ترتیب گرانفروشی با ۵۴ درصد، عدم درج قیمت با ۱۴درصد و کم فروشی ۹ درصد، عرضه خارج از شبکه ۶ درصد، فروش اجباری کالا وخدمات ۵ درصد، اخفاء وامتناع از عرضه کالا ۴ درصد و سایر تخلفات ۸ درصد را شامل بوده است.
وی  ادامه داد : اهم گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل نان، گوشت مرغ،   میوه و تره بار و  خواربار و در بخش خدمات، رستوران ها وغذاخوری ها، خدمات مشاورین املاک، آرایشگاه مردانه و تعمیر خودرو  بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع از بررسی گزارشات رسیده تعداد چهار هزارو یکصدو یازده واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۵۳۹ میلیارد ریال تنظیم شده  و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال گردیده است.
کارشناس مسئول بازرس سازمان صمت  با بیان اینکه درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود تاکید کرد:  در مجموع ۲۳۷ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است.
بیاتی افزود : استان خراسان رضوی در شکایات منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان در سطح کشور رتبه اول را کسب نموده است و از نظر تعداد گزارشات ستاد خبری و شکایات دریافتی رتبه دوم را بعد از استان تهران کسب نموده است.
وی تصریح کرد : سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان،   شماره تلفن ۱۲۴،   شبانه روزی آمادگی دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نظرات مردمی  را دارد و عموم اقشار جامعه در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را اعلام نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.