۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 775039

جزیره زیبای کیش یکی از محبوب­ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی­ست. این جزیره به سبب داشتن جاذبه­ های گردشگری و تفریحی فراوان، مورد توجه علاقمندان به سفر در مناطق جنوبی ایران قرار گرفته است.

در سفر به کیش کجاها را بگردیم؟

جزیره کیش هم جاذبه­های تاریخی فراوانی دارد و هم تفریحات مختلفی اعم از شهربازی، پیست کارتینگ، تفریحات آبی و ... را برای مسافران فراهم کرده است. البته که این شهر به دلیل حجم زیاد مسافرانی که در فصول مختلف باید از آنها میزبانی کند، هتل­های زیاد و باکیفیتی را نیز تدارک دیده است. حال ما در این مقاله می­خواهیم تعدادی از جاذبه­های گردشگری مهم این جزیره را به شما معرفی کنیم و در نهایت روشی برای خرید بلیط چارتری هواپیما به مقصد این جزیره را با شما در میان خواهیم گذاشت. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شهر باستانی حریره

یکی از جاذبه­های تاریخی مهم این شهر، شهر باستانی حریره می­باشد. همانطور که از اسمش پیداست، حریره یک شهر باستانی در شمال جزیره کیش می­باشد که قدمت ساخت آن به حدود ۸۰۰ سال پیش بازمی­گردد. در آن زمان کیش موقعیت ویژه­ای داشته و کشتی­های زیادی در این جزیره پهلو می­گرفتند و ساکنان کیش در آن زمان برای استفاده هر چه بهتر از این موقعیت، این شهر بندری را در شمال جزیره ساختند. یکی از دلایل اصلی ساختن این شهر بندری در شمال کیش، وجود ساحل صخره­ای مرتفع در این منطقه می­باشد.

کشتی یونانی

یکی دیگر از جاذبه­های مهم کیش که به نوعی نماد این جزیره نیز محسوب می­شود، کشتی یونانی می­باشد. این کشتی در دهه ۴۰ شمسی در ساحل غربی جزیره کیش به گل نشست. درباره دلیل به گل نشستن آن، گفته­های مختلفی وجود دارد. بعضی­ها دلیل آن را نبود فانوس، اشتباه کاپیتان و عمق کم آن بخش از دریا می­دانند، برخی نیز می­گویند صاحب کشتی برای دریافت غرامت از شرکت بیمه، عامدا دست به این کار زده است. در گذشته امکان تردد داخل این کشتی که تقریبا چیزی جز پوسیدگی ندارد وجود داشت، اما امروز دیگر این امکان وجود ندارد.

قلعه جنی

یکی از جاذبه­های عجیب و البته ترسناک جزیره کیش، قلعه جنی می­باشد. همانطور که از اسم این قلعه برمی­آید، بومی­های این منطقه عقیده داشتند که این قلعه توسط اجنه تسخیر شده است. ماجرا به دهه ۴۰ شمسی بازمی­گردد. زمانی که این قلعه یک پاسگاه بود. شبی ۴ سرباز در شیفت شبانه در حال نگهبانی از قلعه بودند. روز بعد وقتی افراد دیگر به پاسگاه آمدند، با جنازه این ۴ سرباز با نگاهی بهت زده روبرو شدند و از آن زمان این پاسگاه برای همیشه تعطیل شد. 

خرید بلیط هواپیما کیش

هر زمان که قصد داشتید با خرید بلیط هواپیما تهران کیش به این جزیره سفر کنید و از جاذبه­های گردشگری آن دیدن کنید، می­توانید این کار را از طریق سایت اسنپ تریپ انجام دهید. شما کافیست در سایت اسنپ تریپ مبدا را تهران و مقصد را جزیره کیش مشخص کرده و تاریخ پروازتان را تعیین کنید. سپس اسنپ تریپ پروازهای تهران کیش را به شما نمایش می­دهد و می­توانید آنها را باهم مقایسه کرده و بلیط مد نظرتان را خریداری کنید و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.