پیگیری‌های دقیق مقام قضایی در دادسرای انقلاب مشهد نشان داد فردی که متهم است در میدان استقلال اقدام به موبایل‌قاپی با سلاح سرد کرده و در پی آن در فضای مجازی جنجال به پا شد تا برای این فرد اشد مجازات در نظر گرفته شود، اصلاً در آن زمان زورگیری نکرده و ماجرا چیز دیگری بود.

من زورگیر نیستم!

اواخر مهر ماه بود که خبر دستگیری یک فرد شرور در میدان استقلال مشهد در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر و با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شد. در تشریح این خبر آمده بود که یک شرور در بولوار استقلال (حوالی بازار مرغ و ماهی) اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان کرده است. پس از این اقدام فرد مذکور که از او به عنوان یک موبایل‌قاپ مسلح به سلاح سرد نام برده می‌شد قصد فرار داشت که چند شهروند سد راه او شدند.

در ادامه این خبر حتی اشاره شده بود که در پی این اقدام فرد مذکور سه شهروند را با سلاح سرد مجروح کرده اما وی سرانجام دستگیر و پلیس او را با خود به مقر انتظامی منتقل کرده است...

از سوی دیگر این ماجرا در فضای مجازی با بازخورد زیادی مواجه شد و حتی عده‌ای از دستگاه قضایی و دادستانی خواستند کیفرخواست محاربه برای فرد بازداشت شده در نظر بگیرند.

دادستان دستور بررسی ویژه داد

در ادامه با توجه به موضوعات مطرح شده این فرد همراه با پرونده تشکیل شده به دادسرای انقلاب مشهد منتقل و موضوع به یکی از شعبات تخصصی ارجاع و توسط بازپرس شعبه تمامی جوانب کار مورد بررسی قرار گرفت.
بر همین اساس بود که خبرنگار ما هم روند قضایی پرونده متهم را پیگیری کرد تا افکارعمومی در جریان جزئیات بیشتری از واقعه مذکور قرار بگیرند.

از سوی دیگر با توجه به حساسیت‌های موجود و حاشیه‌های ایجاد شده دادستان مرکز استان هم دستورات ویژه‌ای برای پیگیری ماجرا صادر و از بازپرس پرونده خواست بررسی‌های قضایی را به صورت خارج از نوبت پیگیری کند.
به گزارش قدس، در همین راستا این رویه ادامه پیدا کرد و مقام قضایی ابتدا متهم پرونده را مورد بازپرسی قرار داد. در حین مراحل بازپرسی ادعاهای فرد مذکور که به او عنوان زورگیر نسبت داده شده بود موجب شد مقام قضایی تصمیم به بازدید میدانی از محل بگیرد.

من زورگیری نکردم

اما آنچه متهم پرونده در این شعبه بازپرسی دادسرای انقلاب مشهد مطرح و ادعا می‌کرد این بود که من اصلاً زورگیری نکرده‌ام! حتی گوشی که در اختیارم بود و آن چند نفر برای گرفتنش به من حمله‌ور شدند هم سرقتی نبود. آن‌ها من را اشتباه زورگیر معرفی کردند. همه چیز از سوی عده‌ای کارگر چند فروشگاه‌ مرغ و ماهی شروع شد و با سلاح سرد به من حمله کردند. در حالی که آن‌ها با سلاح سرد قصابی‌و... به من حمله‌ور شدند و من را دزد خطاب می‌کردند، من پا به فرار گذاشتم و داد می‌زدم که اگر گوشی سرقتی است پس رمز گوشی را از کجا می‌دانم، گوشی مال خودم است این هم عکس‌های من است در پوشه تصاویر، اما هیچ کس گوشش بدهکار نبود. من می‌دویدم و آن‌ها هم پشت سر من با چاقو می‌آمدند.

از ترس جانم خودم را داخل یک فروشگاه که درهمان حوالی قرار داشت انداختم و فقط از فروشنده خواستم جانم را نجات بدهد و کرکره فروشگاه را پایین بکشد و به پلیس اطلاع دهد.
فروشنده هم که شوکه شده بود این کار را کرد و با پلیس تماس گرفت. متهم مدعی شد می‌توانید خودتان صحت ادعاهای مطرح شده را بررسی کنید.
پس از آن بازپرس پرونده تحقیقات میدانی را کلید زد و برای کشف حقیقت راهی بولوار استقلال و محل درگیری شد.

مقام قضایی پس از حضور در فروشگاهی که فرد به آنجا پناه برده بود و شنیدن اظهارات شاهدان ماجرا و و دیدن دیگر مستندات به این نتیجه رسید که او راست گفته است. از سوی دیگر جمع‌بندی اقدام‌های قضایی نشان می‌داد در حالی که فرد دستگیر شده دارای حسن شهرت نیست اما او در آن روز دست به زورگیری نزده و او را به اشتباه زورگیر معرفی کرده بودند.

حتی افرادی که به سمت او حمله‌ور شده بودند پس از روشن شدن ماجرا پی بردند که این فرد دست به سرقت گوشی نزده است. از سوی دیگر این فرضیه پیش روی مقام قضایی قرار گرفت که این احتمال وجود دارد در این میان عده‌ای که با فرد بازداشت شده از گذشته اختلاف داشته‌اند این نقشه را طراحی و اجرا کرده‌اند که روشن شدن دیگر ابعاد پرونده همچنان در دستور کار مقام قضایی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.