تحولات منطقه

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد و گفتمان در عرصه رسانه گفت: امیدبخشی، اعتمادآفرینی و سرمایه‌سازی، سه محور فعالیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی خواهد بود.

امیدبخشی، اعتمادسازی و افزایش سرمایه اجتماعی؛ سه محور فعالیت‌های رسانه‌ای آستان قدس رضوی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی در بازدید از مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و موسسه فرهنگی قدس اظهار کرد: ما در آستان قدس رضوی نقش هدایت‌گری، تبیینی و ترویجی داریم و باید در مرجعیت دینی نقش‌آفرینی کنیم.

وی افزود: امروزه عرصه رسانه به عنوان یکی از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین عرصه‌ها شناخته می‌شود و این حوزه به یک فضای کاملاً رقابتی و حرفه‌ای تبدیل شده و تعلل و روزمرگی ثمره‌ای جز عقب ماندن در حوزه رسانه به همراه نخواهد داشت.

رحمتی به تلاش‌های انجام شده برای تقویت جایگاه رسانه‌ای آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: امروز می‌خواهیم شعارهایی مانند «حضرت رضا(ع)، عالم آل محمد(ص)» و «همه خادم‌الرضاییم» را به نمادهای رسانه‌های این آستان در عرصه ملی و بین‌المللی تبدیل کنیم که خوشبختانه گام‌های بسیار خوبی در این عرصه برداشته شده است و امیدواریم بتوانیم همین مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

وی افزود: با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آستان قدس رضوی، امروز در شرایطی از نظر ساختار و برنامه قرار داریم که همه مقدمات و ابزارهای لازم برای حرکت تحولی آستان فراهم شده و برای ادامه راه، نیازمند طراحی دقیق‌تر و جدی‌تر در حوزه رسانه‌ایم. معتقدیم به رسانه هوشمندی نیازمندیم که خلق و ارتقای سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی سرلوحه کار اصلی آن باشد.

نسخه نجات‌بخش آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی امروز به‌دلیل اعتماد و اعتقاد مردم به ارزش‌های اسلامی و انقلابی می‌تواند بستر مناسبی برای تبیین و ترویج تمدن ایرانی اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی باشد، زیرا تنها چیزی که در هر شرایطی مردم آن را قبول دارند و به آن اعتماد راسخ دارند، مقوله توسل و اعتقاد به امامت و ولایت است، بنابراین استفاده بهینه از ظرفیت‌های معنوی، فرهنگی، علمی و اجتماعی بارگاه مقدس امام رضا(ع)، نسخه نجات‌بخش کشور در تمامی عرصه‌ها خواهد بود.

ضرورت برنامه محور بودن و ارتقای سرمایه اجتماعی
رحمتی گفت: برنامه محوری در کلیه فعالیت‌های آستان قدس رضوی جزو مطالبات جدی تولیت محترم است که به‌زودی در قالب برنامه میان‌مدت سه‌ساله آستان قدس رضوی ارائه خواهد شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفتمان‌سازی، هوشیاری و به‌روز بودن و همچنین توانمندسازی مدیران و کارکنان در عرصه رسانه را از محورهای مهم در حوزه رسانه برشمرد و گفت: این محورها در آستان قدس رضوی که می‌تواند، بزرگ‌ترین رسانه دینی و اعتقادی مسلمانان جهان باشد، از اهمیت و جایگاه بیشتری برخوردار است.
رحمتی سرمایه اجتماعی را نیز بسیار مهم برشمرد و گفت: ما باید به دنبال خلق و ارتقای سرمایه اجتماعی باشیم و در این راستا نخستین اقدامی که در آستان قدس رضوی باید در حوزه رسانه انجام شود امیدبخشی، اعتمادآفرینی و خلق سرمایه اجتماعی است.

مروج رسانه‌ای فرهنگ رضوی باشیم
رحمتی یکی از رسالت‌های رسانه به‌ویژه در مجموعه‌های دینی و مذهبی را خلق احساس ذکر کرد و گفت: همه ما در آستان قدس رضوی باید قبل از هر چیز خادم رسانه‌ای حضرت رضا(ع) و فرهنگ رضوی باشیم چرا که اگر این فرهنگ به‌خوبی ترویج شود و همگان از آن مطلع باشند، با اتکا به آن بسیاری از مشکلات حوزه‌های مختلف در کشور حل خواهد شد و می‌توانیم به برکت نام مبارک امام هشتم(ع)، یک اتحاد و همدلی گسترده برای عبور از بحران‌ها و مشکلات ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد: تمام مجموعه آستان قدس رضوی یک پیکره واحد هستند و هر آنچه در این مجموعه انجام می‌شود، حول محور حرم مطهر رضوی و زائر و مجاور آقا تعریف می‌شود، بنابراین هر فعالیت ما در هر بخش از آستان قدس رضوی باید حاوی یک پیام رسانه‌ای در حوزه فرهنگ رضوی باشد و مخاطبان ما را اقناع کند.

شایسته‌ترین خادم برای بیشترین زائر اهل بیت(ع)
رحمتی افزود: در سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، چشم‌اندار و افق مدنظر مشخص شده و ما باید تمام توانمان را بسیج و زمینه زیارت متعالی و با معرفت را فراهم کنیم تا در افق کوتاه‌مدت به شایسته‌ترین خادم برای بیشترین زائر اهل بیت(ع) تبدیل شویم که بدون شک بخشی از مسئولیت تحقق این چشم‌انداز، بر دوش خادمان رسانه‌ای این آستان مقدس است.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.