کتاب «کلیدهای خوشبختی» ترجمه کتاب «مفاتیح السعادة» معاون دبیر کل حزب الله لبنان به قلم جواد فراهانی و علی اسلامی جزء ده اثر برتر جشنواره بین المللی «پایش و ستایش» انتخاب شد.

کتاب «کلیدهای خوشبختی» به عنوان ده اثر برتر جشنواره «پایش و ستایش» انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی «پایش و ستایش» (تقدیر از برترین نویسندگان داخلی و خارجی انتشارات نظری) عصر روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه، همزمان با هفته پژوهش در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرری برگزار شد.

در این مراسم، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: تمامی تلاش هایی که فعالان عرصه کتابخوانی می کنند، برای ارتقای سطح مطالعه و آگاهی مردم است و اکنون بستر و شرایط کتابخوانی نسبت به گذشته فراهم تر شده و از خانواده ها نیز انتظار می رود که این فرهنگ را در بین خود تسری دهند.

وی افزود: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می‌رود و زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف است و نقش بی‌بدیلی در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری ایفا کند.

در ادامه «جعفر حاجی کریم نظری» مدیر انتشارات «نظری» نیز در سخنانی گفت: علم، در کنار عمل ارزشمند و متفکرانه است و در واقع علم، زدودن حجاب هاست تا به فهم حاصل شود و نویسنده باید به فهم و درک لازم برسد تا قدرت انتقال پیام را داشته باشد.

«ابراهیم نوریان» نویسنده و دبیر این جشنواره نیز در سخنانی اظهار داشت: جشنواره پایش و ستایش از سال ۱۳۹۸ با هدف شناخت و حمایت از نویسندگان عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، روان شناسی و ادبی  و آشنایی با آثار برگزیده آنان به همت انتشارات نظری آغاز شد.

کتاب «کلیدهای خوشبختی» ترجمه کتاب «مفاتیح السعادة» شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان به قلم جواد فراهانی و علی اسلامی جزء ۱۰ اثر برتر حوزه ترجمه در این جشنواره انتخاب شد.

این کتاب یکی از مهمترین کتاب های شیخ نعیم قاسم است که  مطالعه آن به عنوان یک منبع مهم در شناخت انسان از خویش، خداوند و جامعه و نحوه تعامل دینی و اجتماعی او ضروری است.

عنوان «خوشبختی» در این کتاب نه از آن جهت است که انسان بر اساس خیالی واهی و در وهمی دروغین، دنیایی سراسر از خوشبختی و نعمت و رفاه و سعادت را دریابد و لمس کند، بلکه از آن جهت که مبتنی بر آیات قرآن کریم و روایات معصومین، انسان را با اسرار سعادت و خوشبختی در زندگی مادی و معنوی و سرانجام با فرجام نیک انسانی آشنا کرده و اگر او این نکات را توشه راه کند، بی شک خوشبختی از آن او خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.