عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون موردی از ابتلا کودکان به سویه اومیکرون ویروس کرونا در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر مشهد دیده نشده است.

 موردی از ابتلای کودکان به اومیکرون در مشهد گزارش نشده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد حسن اعلمی اظهارداشت:موارد کنونی بستری کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر مشهد به شکل قابل توجهی کاهش یافته و تعداد محدودی از کودکان بدین علت بستری هستند.

وی ادامه داد: هم‌ اینک به خاطر سردی دمای هوا ویروس‌های مختلفی همچون آنفلوآنزا، مشکلات گوارشی و کرونا در سطح جامعه در حال چرخش هستند و امکان انتقال آنها نیز وجود دارد.

این پزشک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: ویژگی مهم اومیکرون نسبت به دیگر سویه‌های سایر ویروس‌ها قدرت سرایت پذیری بالای آن است بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری است.  

اعلمی افزود: خانواده‌ها بهتر است ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در صورت ابتلای فرزندشان به بیماری‌های ویروسی تا زمان بهبودی از حضورش در مدرسه اجتناب نمایند.

دیروز خبری از سوی  رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان اکبر مشهد مبنی بر احتمال وجود اومیکرون در بین کودکان مشهدی منتشر شد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد آن را تکذیب کرد.

در این خبر که بازتاب زیادی در شبکه‌های مجازی و رسانه های خارجی داشت آمده است:احتمال دارد ویروسی که بیشتر کودکان در مشهد درگیر آن هستند، همان اومیکرون باشد اما به دلیل نبود کیت نمی‌توان با قطعیت در این خصوص اظهار نظر کرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.