وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای خطاب به مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام با محکوم کردن سانسور مطالب و تصاویر مرتبط با شهید سلیمانی در اینستاگرام، خواستار پایان دادن به این سانسور و بازگرداندن حساب‌ها و پست‌های تعلیق شده در پی اعمال این سیاست شد.

سانسور تصاویر و مطالب مرتبط با شهید سلیمانی را پایان دهید

به گزارش قدس آنلاین، هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و افزایش دوباره حذف و سانسور مطالب مرتبط با این شهید والامقام در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رضا فاضل مدیرکل حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای خطاب مدیران متا و اینستاگرام ضمن محکوم کردن این اقدام خواستار توضیح این پلتفرم‌ها درباره این سیاست غیرقانونی برای کاربران شد.

در بخشی از این نامه که خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرم کورپوریشن نوشته‌شده و رونوشت آن برای آدام موسری، رئیس اینستاگرام و جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده ارسال‌شده آمده است: حذف و سانسور تصاویر و مطالب مرتبط با سردار شهید قاسم سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم و محوکننده داعش جنایتکار با هیچ‌یک از معیارهای بین‌المللی سازگاری ندارد.

در ادامه این نامه تأکید شده است: «از مدیران اینستاگرام انتظار می‌رود به احترام میلیون‌ها کاربر علاقه‌مند به این قهرمان مبارزه با تروریسم هر چه زودتر به این سانسور گسترده پایان داده شود.»

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.