معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: اگر در اقتصاد دنباله‌رو مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بودیم، مشکلات امروز وجود نداشت.

اگر در اقتصاد دنباله‌رو مکتب قاسم سلیمانی بودیم مشکلات امروز وجود نداشت

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی امشب در مراسم گرامیداشت سردار قاسم سلیمانی که در مسجد جامع امام خمینی(ره) پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: وقتی ایران اسلامی در سایه ایثار و از جان گذشتگی شهیدانی همچون حاج قاسم سلیمانی از نظر دفاعی به چنین اقتداری دست یافته است، اگر در اقتصاد نیز دنباله‌رو مکتب ایشان بود، مشکلات امروز وجود نداشت.

وی ادامه داد: امروز مجلس انقلابی، دولت مردمی و قوه قضائیه ضد فساد به دنبال اجرای قانون است و تمامی مسوولان تلاش دارند تا دست در دست هم، مشکلاتی که به واسطه هشت سال اخیر بر روی هم جمع شده و گرفتاری‌های معیشتی مردم را به وجود آورده را رفع کنند.

معاون رییس‌جمهور گفت: روحیه جهاد، ایثار و شهادت سردار سلیمانی باعث شد سوریه‌ای که همگان آن را از دست رفته می‌دانستند و در داخل نیز عده‌ای به دنبال مذاکره پس از بشار اسد بودند، از لوث وجود داعش پاک شود، امروز نیز می‌توان با تکیه بر این روحیه، از مسائل سخت عبور کرده و در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی، وضعیت بهتری را برای مردم رقم زد.

حسینی تصریح کرد: برخی در داخل تلاش دارند به خاطر ناکامی خود در زمان تصدی مسوولیت‌ها، مردم را ناامید کرده و مدام تکرار کنند که در چند ماه گذشته، هیچ اقدامی برای بهبود امور انجام نشده است در صورتی که رییس جمهور، تمامی وزرا و مسوولان در تلاشند تا با همفکری اندیشمندان، بهترین راه حل را برای رفع مشکلات اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: برخی تلاش دارند تا امروز بین قوا اختلاف ایجاد کنند و مسائل مطرح شده طی روزهای اخیر مبنی بر استیضاح برخی از وزرا در همین راستا صورت گرفته است.

معاون رییس‌جمهور تأکید کرد: نقد منصفانه حق تمامی افراد است، ما نیز ادعایی ندارم که عاری از عیب و نقص هستیم.

حسینی افزود: همگان به خاطر دارند که وزیر سابق امور خارجه موضوع جدا بودن میدان نبر و دیپلماسی را مطرح و دوگانگی کاذب در جامعه ایجاد کرده بود ولی امروز وزیر امور خارجه با افتخار اعلام می‌کند که اقدامات سربازان اسلام در میدان عمل، باعث اقتدار آنان در مذاکرات شده و دیگر دیپلمات‌های ایران در مقابله با طرف‌های گفتگو، احساس عجر و ناتوانی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری مانور و رزمایش باعث می‌شود که طرف‌های مقابل بدانند که ما در کار خود جدی و استوار هستیم و آنان ناچار به عقب‌نشینی هستند.

وی تأکید کرد: امروز همه مسوولان به سرداران سرافراز، نیروهای نظامی، سپاه و ارتش افتخار کرده و آنان را در کنار خود می‌دانند.

شهید سلیمانی امنیت را به منطقه ارزانی داشت
معاون رییس‌جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فرماندهی مقتدر و تأثیرگذار در منطقه بود که با ایثار و از خودگذشتگی، امنیت را برای ایران، منطقه و بخش زیادی از جهان ایجاد کرد.

حسینی افزود: اوج قهرمانی شهید سلیمانی مقابله با گروه‌های تروریستی داعش بود که توسط مثلث شوم عربی، عبری و غربی تشکیل شد تا با تشکیل دولت قوی در عراق و سوریه بمانند و به دیگر کشورها نیز تعدی کنند، شهید سلیمانی در مقابله با این فته عظیم، امنیت ایران، منطقه و بخش زیادی از جهان را تضمین کرد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی نه فقط در بین مسلمانان که در بین تمامی ادیان ابراهیمی محبوبت داشت تا جایی که حتی دشمن نیز لب به تحسین او گشوده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به پیچیدگی‌ها مقابله با داعش در سوریه و عراق گفت: آمریکا با تمام توان از داعش حمایت مادی، معنوی، رسانه‌ای، تسلیحاتی و لجستیکی می‌کرد ولی اقتدار شهید سلیمانی باعث شد تا تمامی این پشتیبانی‌ها با شکست مواجه شود.

حسینی تأکید کرد: آمریکا از سردار سلیمانی کینه به دل داشت چرا که ایشان تمامی نقشه‌های آنان و ۶ تریلیون دلار هزینه آنان برای تسلط بر منطقه را نقشه بر آب کرد و به هدر داد.

وی افزود: شهید سلیمانی سلحشوری غیور، انسانی ثابت قدم، پیرو محض ولی فقیه و دلیر در برابر دشمن بود و هیمنه پوشالی دشمن هیچگاه در دل او هراس ایجاد نکرد.

وی اظهار داشت: امروز تمامی جامعه به قاسم سلیمانی عشق می‌ورزند ولی در کنار آن باید هنرمندانه و ابعاد مختلف شخصیت ایشان تبیین و مشخص شود تا رمز محبوبیت ایشان بین تمامی ملت‌ها مشخص شود.

معاون رییس‌جمهور با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: عشق به خاندان عصمت و طهارت و حضرت زهرا(س) در قلب شهید سلیمانی موج می‌زد، ارادتی که به عشق به ولایت فقیه و اطاعت محض از ایشان منجر شد.

حسینی تصریح کرد: شهید سلیمانی فقط مرد میدان مبارزه نبود بلکه در حوزه دیپلماسی نیز آداب مذاکره را به خوبی می‌دانست تا جایی که ولادیمیر پوتین نیز نظرات وی را می‌پذیرفت.

وی توجه به مسائل فرهنگی را از دیگر خصوصیات شهید سلیمانی یاد کرد و افزود: ایشان نه فقط در جنگ سخت که در جبهه جنگ نرم نیز صاحب فکر و ایده بود و با بینش قوی، برنامه‌های قابل توجهی در این حوزه ارائه می‌کرد.

معاون رییس جمهور گفت: شهید سلیمانی به هیچ حزب و گروهی سیاسی تعلق نداشت ولی وقتی در جریان کوی دانشگاه سال ۷۸ و فتنه ۸۸ دید که اصل نظام و ولایت فقیه هدف دشمن قرار گرفته و مانند برخی از خواص که سکوت اختیار کردند، خط خود را از آنان جدا کرد تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.