تحولات منطقه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مهم‌ترین ظرفیت این سازمان بدنه نیروی انسانی است و باید از ظرفیت‌های موجود به طور کامل استفاده شود.

نیروی انسانی مهم‌ترین ظرفیت تامین اجتماعی است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین از سازمان تأمین اجتماعی، سیدمیرهاشم موسوی در مراسم معارفه مدیران کل غرب و شرق تهران بزرگ گفت: امیدوارم به پاس این ایام و رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی که به پای این شجره طیبه ریخته شده، نسبت به آرمان والای جمهوری اسلامی تکلیف خود را ادا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و مفتخر هستیم که در حوزه تأمین اجتماعی نیز تلاش‌های موثری انجام شده و می‌توانیم بیش از گذشته در تحقق عدالت اجتماعی که دال مرکزی انقلاب اسلامی است، تأثیرگذار باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هندسه قدرت را در منظومه جهانی تغییر داد، تاکید کرد: این مکتب نشان داد با شعار ما می‌توانیم و با اتخاذ رویکرد دینی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور داشته باشیم. موقعیت امروز جامعه ما موقعیت خاصی است که نمود آن در فضای اقتصادی و معیشتی ملموس است و سازمان تأمین اجتماعی در چنین شرایطی یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که باید در حوزه اقتصادی و معیشتی نقش موثری ایفا کند.

موسوی افزایش امید به زندگی در کشور را از دیگر توفیقات نظام معرفی کرده و گفت: امید به زندگی عامل انگیزاننده در معادلات کار است. در قبل از انقلاب سن امید به زندگی حدد ۵۵ سال بوده و بعد از انقلاب این رقم به بیش از ۷۷ سال افزایش پیدا کرده است. دستاوردهایی که با اقدامات و تلاش‌های فراوانی حاصل شده که به سادگی نباید از آنها گذشت. این موضوع با نگاه فرصت‌محور در سیاست‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان چالش‌های مختلفی دارد اما در مقابل فرصت‌های درونی فراوانی نیز دارد که باید احیا شود. علی‌رغم اینکه چالش‌های پیشروی سازمان جدی است اما بر اساس ارزیابی و تحلیل تخصصی ذیل مسائل مختلف، نسبت به آینده بسیار خوش‌بین هستیم. آینده‌ای که در تعامل مثبت با سایر نهادهای دولتی و تقنینی، در مسیر بهبود وضعیت قرار دارد.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های موجود سازمان به طور کامل استفاده شود و مهم‌ترین ظرفیت سازمان، بدنه نیروی انسانی است. در این زمینه مدیران باید شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود را در دستور کار قرار بدهند و انتصابات امروز هم بر اساس همین دیدگاه و از بدنه خود سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است. افرادی که به پشتوانه و شناخت دقیق سازمان با روحیه جهادی و انقلابی، تحول را محقق کنند.

موسوی گسترش پوشش بیمه‌ای در کشور را از برنامه‌های تحولی و اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی برشمرد و افزود: در اسناد بالادستی، قانون اساسی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور همگانی بودن بیمه مورد تأکید قرار گرفته و توسعه آن برای سازمان بسیار مهم است. این برنامه در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی مطرح شد. اجرای این رویکرد ضمن افزایش توان سازمان به مطالبه مردم نیز پاسخ می‌دهد.

به گفته موسوی، داشتن بیمه حق اساسی مردم و تکلیف ما است. در اصل ۲۹ قانون اساسی حق بیمه همگانی مورد اشاره قرار گرفته و دولت مکلف شده است، از منابع عمومی برای حق همگانی استفاده کند. رویکرد تیم جدید در سازمان بر این است که از مطالبه این حقوق واهمه‌ای نداشته و حتی در مسیر مطلع‌کردن و آموزش این حقوق است.

موسوی، تحول، عدالت و اعتماد را از اهداف اصلی خود در سازمان دانست و افزود: توسعه خدمات هوشمند دیگر برنامه ما خواهد بود. پیچیدگی قوانین و مداخلات سلیقه‌ای و برآمده از خطاهای انسانی باید به سمت شفاف شدن قواعد، تسهیل‌گری خدمات و نهایتاً کاهش خطاها و افزایش رضایت ذی‌نفعان برود. اولویت کلان دیگر سازمان، توسعه و بروزرسانی خدمات بر مبنای تحولات روز است. تغییراتی نظیر افزایش سالمندی یا تحولات ماهیت و ابزار کار، از جمله مسائلی است که خدمات سازمان باید در تناسب با آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و بروزرسانی شود. اگر می‌خواهیم سازمانی پویا باشیم باید متناسب با شرایط توسعه خدمات داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ناپایداری منابع را یکی از چالش‌های سازمان‌ دانسته و اظهار داشت: وضعیت سازمان ما به نسبت به سایر صندوق‌ها بهتر است اما باید اصلاحات ساختاری، پارامتریکی و تغیر رویه‌ها را مورد توجه بیشتر قرار دهیم. مسئله ناپایداری منابع از طریق بازمهندسی فرایندها در حال بهبود است. در نسبت با استان‌ها نیز ما قائل به تفویض در حوزه عمل و اقدامات هستیم.

موسوی یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان را هم ارتباط با مردم برشمرد که برای تحقق این موضوع، نیازمند شفافیت در عملکرد و پاسخگویی است. خدمات موجود سازمان نیازمند اطلاع‌رسانی و برقراری تعامل دوسویه با مردم است. پاسخگویی باید حتی پیش از مورد سوال قرار گرفتن، انجام شود. 

وی از خدمات آقایان بیدهندی و سلیمان‌منش مدیران کل سابق قبلی ادارات کل شرق و غرب تهران تقدیر و حکم مدیریت ادارات کل شرق و غرب تهران بزرگ را به آقایان بختیار ملکی و سعید حسینی اعطا کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز گذشته (دوشنبه ۴ بهمن) طی احکامی جداگانه بختیار ملکی را به سمت مدیرکل تأمین اجتماعی شرق تهران و سعید حسینی را به عنوان مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران منصوب کرد.

پیش از این، محمدرضا بیدهندی و فرهاد سلیمان‌منش مدیران کل تأمین اجتماعی شرق تهران و غرب تهران را به عهده داشتند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.