۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 785758

مقامات سودان از ممنوعیت تظاهرات و تجمع در مرکز خارطوم خبر دادند.

تظاهرات در مرکز خارطوم ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، کمیته هماهنگی امنیتی خارطوم، پایتخت سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که آزادی بیان یک حق تضمین شده بر اساس سند قانون اساسی انتقالی است و همزمان که وظایف خود را در زمینه تأمین امنیت راهپیمایی‌ها و تجمعات انجام می‌دهد، تلاش می‌کند تا موکب ها پیام خود را بیان کنند.

این کمیته از شهروندان سودان خواست که با هماهنگی با کمیته‌های امنیت در میادین عمومی تجمع کنند و از تجمع در نزدیکی بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی خودداری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مرکز خارطوم از راه آهن در جنوب تا فرماندهی کل در شرق و خیابان "النیل" در شمال منطقه ممنوعه بوده و تجمع در آن ممنوع است.

از سوی دیگر، "محمد حمدان دقلو" معروف به "حمیدتی"، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در سخنانی اظهار کرد که سودان به دلیل گسترش نزاع و افزایش نژادپرستی و فرقه‌گرایی بر سر دوراهی بودن و نبودن قرار گرفته است.

حمیدتی در ادامه بر لزوم توافق احزاب سیاسی درباره یک چشم انداز واحد در راستای تأمین منافع تاکید کرد و گفت که امکان برگزاری انتخابات بدون این احزاب وجود ندارد.

وی ادامه داد: نمی‌خواهیم در شرایطی پای صندوق‌های رأی برویم و طرف‌هایی وجود داشته باشند که مخالف تمامی پیشنهادها در راستای برقراری ثبات در کشور باشند.

حمیدتی همچنین به موافقت شورای حاکمیتی با ابتکارعمل ارائه شده سازمان ملل برای حل و فصل بحران سودان اشاره کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.