پیشنهاد سردبیر

حسن توکل نیا جزو تهیه کنندگان فعال و موثر سینما در دهه های هفتاد و هشتاد است که در کارنامه کاریش تهیه و تولید فیلم هایی در گونه های مختلف سینمای بدنه و خاص دیده می شود.

ساخت سالن‌های مدرن و کمک به افزایش مخاطب جشنواره

به گزارش قدس آنلاین، حسن توکل نیا در باره خاطراتش از برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: در دهه ۶۰به همراه همسرم همیشه به دیدن فیلم های جشنواره می رفتیم و نکته جالب صف های طولانی مخاطبان و علاقمندان به سینما در سرما و بار برف و باران بود که حتی بیش از ۱۲ ساعت هم برای تهیه بلیت منتظر می ماندن. برای من و همسرم که به سینما و فیلم دیدن علاقه خاصی داشتیم چون بلیت های سینما آزادی را داشتیم برای دیدن فیلم به آنجا می رفتیم و با وجود داشتن بلیط زمان زیادی درشلوغی صف می ماندیم و در کنار مردم خاطرات خوبی برایمان رقم می خورد و فیلم دیدن در چنان شرایط طعم دیگری داشت.
تهیه کننده آخرین فیلم ناصر تقوایی در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: در اواخر دهه هفتاد با فیلم "کاغذ بی خط" اثر درخشان استاد ناصر تقوایی در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم. فیلم در زمان اعلام نامزدهای بردن سیمرغ در یازده بخش کاندیدا بود اما در کمال تعجب با توجه به کیفیت بسیارخوب فیلم نسبت به سایر رقبا در شب اختتامیه فقط  به جز یک جایزه ویژه هیات داوران، جایزه دیگری نبرد و آقای تقوایی در جهت اعتراض به داوران این جایزه را پس داد.
این تهیه کننده افزود: به هر حال همه با تعجب صحبت می کردند چطور فیلمی که با این همه دقت و ظرافت توسط یکی از بزرگترین کارگردان های سینما ساخته شده به چه دلیل مورد بی اعتنایی قرار گرفته است؟
تهیه‌کننده "جابجا" و "چند میگیری گریه کنی" و "دستهای آلوده" گفت:   همیشه آن خاطره تلخ و بی عدالتی که درباره فیلم "کاغذ بی خط" انجام شد در ذهنم وجود دارد چون نشان داد در داوری روابط بیشتر بر ضوابط حاکم است و جشنواره روی خوشی به کارگردان مستقل و متفکری مثل تقوایی نشان نمی دهد و بیشتر جایزه ها را به خودی ها میدهد.
توکل نیا در باره پیشنهادش برای برگزاری بهتر جشنواره فیلم فجر گفت: مسئولان جدید جشنواره باید از تجارب قدیمی ها و پیشکسوتان استفاده درستی انجام بدهند تا آزمون و خطاهای برگزاری به حداقل برسد و نخواهند دوباره چرخ را از نو اختراع کنند.
این تهیه‌کننده گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر پردیس های مدرن و خوبی به سینماهای کشور اضافه شده که در جهت جذب بیشتر مخاطب در زمان برگزاری جشنواره از آنها استفاده می‌شود و باعث می‌گردد که مخاطبان بتوانند در سالن‌های باکیفیت و درجه اول، فیلم ببینند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.