مقامات دولتی در ترکیه ده‌ها دانشجو را در استانبول به سبب وابستگی به گروه «فتح الله گولن» بازداشت کردند.

بازداشت ده‌ها دانشجو در ترکیه به علت ارتباط با گولن

به گزارش قدس آنلاین، مقام های دولت آنکارا ۴۱ دانشجو را به اتهام ارتباط با گولن که «رجب طیب اردوغان» وی را متهم به کودتای سال ۲۰۱۶ می داند، دستگیر کردند.

روزنامه «زمان» ترکیه امروز(شنبه) به نقل از دادستانی استانبول گزارش داد که تصمیم برای بازداشت ۴۱ دانشجو در استانبول به اتهام عضویت آنان در جنبش گولن صادر شده است.

از زمان کودتای تابستان ۲۰۱۶ تاکنون ترکیه شاهد بازداشت هزاران نفر در بخش های مختلف به علت ارتباط آنان با جنبش فتح الله گولن بوده است.

ترکیه دی ماه گذشته دارایی‌های ۷۷۰ فرد و نهاد مستقر در آمریکا را به اتهام حمایت از تروریسم و ارتباط با فتح‌الله گولن توقیف کرد.

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که ترکیه دچار بحران اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی خود است.

اوایل آذر امسال نیز پلیس ترکیه ‌۱۳۴ نفر را در پنج منطقه مختلف استانبول و آنکارا به اتهام وابستگی به گروه گولن از رهبران دینی این کشور که آنکارا وی را به کوشش برای کودتا علیه دولت متهم کرده، بازداشت کرد.

رسانه‌های ترکیه خرداد ۱۴۰۰ هم از ربایش «صلاح‌الدین گولن»، برادرزاده فتح الله گولن، در کنیا و انتقال وی به این کشور خبر داده بودند.

آناتولی خبرگزاری رسمی ترکیه، ۱۰ خرداد از قول منابع امنیتی نوشت که صلاح ‌الدین گولن از سوی مأموران سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) دستگیر شده است.

پانزدهم ژوئن سال ۲۰۱۶ گروهی از نیروهای مسلح ترکیه کودتایی نافرجام را علیه دولت این کشور انجام دادند. آنکارا گولن را که در آمریکا اقامت دارد، به طراحی این کودتا متهم کرده و کسانی را که به گروه او وابستگی دارند را بازداشت می‌کند.

گولن که گفته می شود دارای میلیون ها طرفدار است، از سال ۱۹۹۹ میلادی در تبعید خود خواسته در آمریکا زندگی می کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.