اعضای هیئت دولت با اصلاح آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

موافقت دولت با اصلاح آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، به موجب تصویب هیئت وزیران، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است ضوابط حاکم بر اعلام نظر کارشناسی سازمان نظارت و بازرسی درخصوص گزارشات سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضایی و دولتی و انتظامی را به صورت برخط (آنلاین) در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی قرار دهد و همچنین آموزش های لازم برای اعمال ضوابط را به رؤسا، اعضا، شعب و کارکنان تعزیرات حکومتی ارایه نماید. در مواردی که ضوابط اعلام و آموزش های لازم ارایه شده باشد، اعمال این مقررات لازم نیست. در ضمن سازمان تعزیرات حکومتی مکلف است کلیه آرای بدوی، تجدید نظر و اجرای احکام را به صورت بر خط در اختیار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار دهد.

شعب بدوی تعزیرات حکومتی همچنین در صورت گزارش مأموران جهاد کشاورزی در ارتباط با محصولات و کالاهای اساسی کشاورزی موضوع قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت کشاورزی، شروع به رسیدگی می نمایند.

آرای شعب بدوی در مواردی که مجازات پیش بینی شده در قانون برای هر بار تا یکصد میلیون ریال جریمه باشد، قطعی و از ناحیه محکوم علیه نسبت به مازاد آن قابل تجدیدنظرخواهی است.

در تخلفات، گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، تقلب در کسب و عدم صدور فاکتور رسیدگی بدون لزوم احضار مشتکی عنه و صرفاً با مدارک ارایه شده توسط شاکی صورت خواهد گرد. در این موارد همه آرای محکومیت قابل تجدیدنظر بوده و متخلف می تواند در مرحله تجدیدنظر نسبت به ارایه مستندات مربوط اقدام نماید. درخصوص سایر آرای تجدیدنظر خواهی براساس مقررات ماده (۲۲) این آیین نامه خواهد بود.

استفاده از سامانه های رایانه ای، مخابراتی، پیام نگار، ارتباط تصویری از راه دور، نمابر و تلفن برای اخطار، احضار و ابلاغ اوراق و همچنین نیابت بلامانع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.