هادی طحان نظیف با اشاره به تأکید شورای نگهبان بر واقعی بودن بودجه و درآمدهای آن گفت: ابهام‌های متعددی در مورد ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای و قید نشدن آن‌ها در سقف بودجه ۱۴۰۱وجود دارد که در بررسی لایحه به‌عنوان ایراد به مجلس اعلام‌شده است.

 ابهامات کارشناسی در واقعی بودن بودجه

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره افزایش چشمگیر سقف بودجه و درآمدهای مبهمی که کارشناسان تحقق آن‌را مشکل یا ناممکن می‌دانند باوجود تأکید رئیس‌جمهور بر تصویب بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری، با بیان مطلب بالا افزود: درباره واقعی بودن بحث کارشناسی است که احتیاط‌های کارشناسی را می‌پذیریم. وی اضافه کرد: واقعی بودن بودجه بحث بسیار مهمی است و اگر موارد روشنی وجود داشته باشد حتماً به مجلس منعکس می‌شود اما در برخی موارد اختلاف‌نظر کارشناسی است و برای ما هم روشن نشده است.

طحان نظیف همچنین با گلایه از رعایت نشدن زمان‌بندی ارائه لایحه بودجه و بررسی آن‌ که سبب می‌شود شورای نگهبان نتواند از مهلت قانونی ۲۰ روزه خود برای بررسی دقیق آن استفاده کند، گفت: ما این لایحه مهم را که سند مالی یک سال کشور است در پنج روز بررسی کردیم تا کار به بعد از عید و سال آینده موکول نشود. سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بودجه نیز امری ضروری است و این نظام بودجه‌ریزی نیاز به اصلاح دارد. مدام احکام غیربودجه‌ای در حال افزایش است که گاهی اوقات نظام حقوقی ما را دچار خدشه می‌کند. وی درباره مصوبه مجلس در خصوص آزادسازی واردات خودرو گفت: مجلس دوباره مفادی را در بودجه در خصوص بحث واردات خودرو آورده که شورا همچنان نسبت به آن ابهاماتی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.