معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اختصاص اعتبار ۷۴ میلیارد تومانی ویژه سفر رئیس جمهور به امور بانوان البرز گفت : دولت مردمی سیزدهم در سفرهای استانی اعتبارات ویژه برای امور بانوان پیش بینی کرده است.

دولت در سفرهای استانی اعتبارات ویژه ای بر امور بانوان پیش بینی کرده است

به گزارش قدس آنلاین، «انسیه خزعلی» امروز  در حاشیه بازدید از یک  کارگاه تولیدی در سپیدشت فردیس افزود:  این اقدام دولت مردمی سیزدهم کار جدیدی در کشور است که تاکنون سابقه نداشته است.

وی یادآور شد: اعتبار ۷۴ میلیارد تومانی اختصاص یافته به امور بانوان استان البرز در زمینه های تولید ، جلوگیری از آسیب ها، ایجاد گرمخانه و آموزش بانوان بازمانده از تحصیل هزینه خواهد شد.

خزعلی  اظهار داشت:  امروز از ورزش همگانی بانوان در پارک تندرستی فردیس بازدید شد؛   با توجه به اینکه ورزش همگانی برای سلامت جسمانی بانوان و دختران لازم است باید شرایطی مناسب برای ورزش آنان فراهم شود.

وی افزود: وضعیت پارکها در استان البرز آنقدر که باید برای بانوان مهیا نیست؛ براین اساس پیگیری می کنیم  تا پارک هایی با  بیش از پنج هزار متر مربع ویژه بانوان در این استان احداث شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت:  در این بازدید بانوان  فردیسی از کمبود امکانات و مکان های ورزشی و وجود سگ ها در پارک ها گلایه داشتند.

خزعلی افزود:  برهمین اساس تلفنی با شهردار فردیس در این خصوص صحبت کردم که  قول دادند امکاناتی را فراهم کنند ضمن آنکه احداث  پارک مادر و کودک در پیش بینی شده است.

وی به بازدید خود  از ندامتگاه فردیس اشاره کرد و اظهار داشت: آسیب هایی که خانم ها در این استان با آن مواجه هستند خیلی تاسفبار بود، بعضی از موارد را می توان با پیشگیری هایی که در آموزش و پرورش داشته باشیم در فرهنگسراها و آموزش هایی که به دختران داده  می شود بسیاری از آنها را  پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بسیاری ازمشکلات متوجه زنان با کمک خود بانوان و خیران زن مرتفع شود، گفت: مقرر شد بعضی از زندانیان آزاد شوند البته تحت نظر و برای اصلاح آسیبی که متوجه آنها بوده اقدامات لازم صورت گیرد.

خزعلی  بیان داشت: همینطور بازدید از کارگاهها و مراکزی که برای توانمندسازی زنان و برای پوشش دهی نیازهای زنان و اشتغال آنها کار می کنند به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنانی که دچار آسیب شدند و نیاز به نقدینگی و حمایت و تسهیلات و مجوزهایی دارند، معمولا در همه استان ها به صورت مشترک در مورد زنانی که کارآفرینی می کنند وجود دارد، امیدوار هستیم بتوانیم اینها را فراهم کنیم.

همچنین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از سه بانوی  ورزشکار و مدال آوران جهانی استان البرز تقدیر کرد.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

رئیس جمهور و هیات همراه روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه برای بررسی مشکلات و نیازها به استان البرز سفر کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.