پس از دو سال کرونایی که اجتماعات مذهبی و دیگرحوزه‌های زندگی اجتماعی مردم را تحت تأثیر قرار داده بود، امسال و همزمان با فروکش کردن نسبی این ویروس سرکش، مردم مؤمن ایران اسلامی مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و احیا را در سرتاسر کشورمان با شکوه فراوان برگزار کردند.

ایران سیاه‌پوش عزای امیرالمؤمنین (ع)

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور بامداد شنبه در اجتماع شب‌زنده‌داران دومین شب قدر ماه مبارک رمضان و سوگواران شهادت مولی‌الموحدین علی(ع) در مصلای حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه امام علی (ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در وصیت‌نامه‎شان تأکید می‌کنند همواره در جانب مظلومان و مقابل ظالمان بایستید. امروز شاهد دو ظلم و جنایت بزرگ علیه مسلمانان؛ یکی از جانب رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی و دیگری جنایات و ستم داعش به عنوان جریانی دست‌ساخته غرب و صهیونیست‌ها، علیه مردم مظلوم افغانستان هستیم. رئیس جمهور با اشاره به روشنگری چند سال پیش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داعش دست‌پرورده سرویس‌های غربی و صهیونیسم است، گفت: امروز که شاهد جنایات مشابه داعشی‌ها و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و نمازگزاران مظلوم در مسجدالاقصی و مساجد افغانستان هستیم، جهان بیش از هر زمان دیگر به حقانیت روشنگری رهبری معظم انقلاب
پی‌برده است. رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت جهاد تبیین و رهنمودهای رهبری در این زمینه اشاره و تصریح کرد: امروز هر کس امکان سخن گفتن و نوشتن دارد باید در عرصه جهاد تبیین فعال باشد. امروز امپراتوری خبری در اختیار دشمن است و مکرر حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهند. گفتنی است همزمان با تهران در دیگر مناطق کشورمان نیز مردم سیاه‌پوش با بر سر گذاشتن قرآن و نوای الغوث الغوث مراسم احیا را برگزار و در شهادت مولی‌الموحدین علی(ع) خون گریه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.