۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۱
کد خبر: 795497

اصغر نقی‌زاده، بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر به عنوان بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدسی شناخته می‌شود درباره اولویت‌هایش برای پذیرش یک نقش می‌گوید: برای من کارگردان مهم است که در چه اندازه و قواره‌ای کار ساخته، پس از آن فیلم‌نامه و سپس گروه تولید.

بازیگر مثل کارگر فصلی است

او با بیان اینکه در شرایط فعلی خیلی حق انتخاب ندارد، می‌افزاید: اکنون شرایط اقتصادی آن قدر سخت شده که گاهی برخلاف میل باطنی‌ام مجبور به پذیرش و بازی در برخی از کارها هستم چون برای گذران زندگی چاره‌ای ندارم. متأسفانه واقعیت این است که مجبوریم سر هر کاری برویم و تا دلتان بخواهد سر کارهایی رفتم که علاقه‌ای به بازی در آن‌ها نداشتم چون ناچار بودم و با حقوق بازنشستگی نمی‌توانم گذران زندگی کنم.
نقی‌زاده درباره اینکه چه چیزی موجب شده تا از بازی در برخی کارها پشیمان شود، خاطرنشان می‌کند: وقتی کار پخش شده فهمیدم که کارگردان نتوانسته کار را دربیاورد. کارگردان اثر بسیار مهم است و متأسفانه گاهی مجبور شدم دوباره با همان کارگردان کار کنم چون باید زندگی‌ام بگذرد. پیشتر سر هر کاری نمی‌رفتم ولی اکنون چاره‌ای ندارم. پرداخت‌ها هم مرتب نیست و معلوم نیست که چه زمانی دستمزدمان را می‌دهند.
او درباره اینکه چرا برخی از بازیگران سال‌ها خانه‌نشین شده‌اند؟ می‌گوید: تعدادی از آن‌ها سنشان بالا رفته و حوصله کار ندارند. ضمن اینکه نسل جدیدی از بازیگران روی کار آمده‌اند که قدیمی‌ها خود به خود کنار رفتند. به نظرم سینما جایی برای ماندن نیست، بازیگر مثل کارگر فصلی است که یک مدت کار دارد و مدتی هم بیکار است. وارد شدن در سینما شاید با پول و پارتی و حتی استعداد فردی، راحت باشد اما ماندن در سینما خیلی سخت است. من ۴۰سال است که در مدیوم تصویر حضور دارم و شاهد همه سختی‌هایش بودم.
او که این روزها مشغول بازی در سریال «نیکان» به کارگردانی علی سرآهنگ است، یادآور می‌شود: فیلم‌برداری این مجموعه از سال گذشته آغاز شده و احتمالاً تا آخر خرداد ماه تمام می‌شود. این سریال یک اثر اجتماعی است که در آن نقش پدر خانواده را بازی می‌کنم و لوکیشن کار هم در تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.