نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورای ششم تحول گرا و مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: تهران باید با نگاه تحول‌گرا، مبتکرانه و نوآورانه اداره شود.

اداره شهر تهران با نگاه نوآورانه و تحول‌گرا/آخرین وضعیت جسمانی مهدی چمران /بررسی نام‌گذاری خیابانی به نام مرحوم طالب‌زاده

به گزارش قدس آنلاین، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری که به مناسبت سالروز شوراها برگزار شد، اظهار داشت:‌ یکی از نخستین دستورات امام خمینی در سال ۵۷ توجه به موضوع شوراها و تشکیل آن بود که این مسئله حکایت از نگاه عمیق ایشان به مردم‌سالاری دینی و حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها داشت.

وی افزود: به قول مهدی چمران مفاهیم امام در اردیبهشت سال ۵۷ در مورد شوراها حتی مستحکم‌تر از آنچه که در قانون اساسی وجود دارد است و نگاه به مردم‌سالاری و نظام را ثابت می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه امروز در شوراها امانت بزرگی را دراختیار داریم و امیدورایم بتوانیم به سرانجام مقصود برسانیم گفت:‌ همچنین امروز از حضور مردم بابت راهپیمایی در روز قدس تشکر می‌کنیم و دیروز جبهه بزرگی از نشاط اجتماعی در تهران و جاهای دیگر شکل گرفت و حماسه بزرگی بود. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دیروز یکی از بانشاط‌ترین راهپیمایی روز قدس تشکیل شد گفت: اینکه امام روز قدس را در آخرین جمع ماه مبارک رمضان تعیین کردند پیام روشنی داشت و آن این بود که راه نجات قدس از معبر سختی‌ها عبور می‌کند و مردم با عزم راسخ باید این مسیر را طی کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غیراسلامی نیز برگزار می‌شود، گفت: امروزه روز قدس دغدغه بزرگی برای نظام صهیونیستی شده و ان‌شاءالله به زودی جشن پیروزی بزرگ را در فسلطین برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به درگذشت نادر طالب‌زاده گفت: ان‌شاءالله بتوانند هنرمندان و اهالی فرهنگ راه پرفروغ ایشان را ادامه دهند. 

وی همچنین در مورد روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج همیشه فارس ظرفیت عظیمی برای استقلال کشور است و در زمینه منافع ملی اهمیت دارد. این مسئله استراتژی بزرگ محسوب می‌شود و مورد توجه نظام‌های زورگو شده و عقب‌نشینی از مواضع کشور در  خلیج فارس غیرقابل تصور است. تلاش همه ما حفظ خلیج همیشه فارس است. 

نائب رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد روز کارگر گفت: مدیریت شهری با هماهنگی وزارت کشور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم در این زمینه کرده است.

وی گفت: شورای ششم تهران تحول‌گرا است و برنامه‌های آن مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی بوده و ما از شهرداری جز این را طلب نمی‌کنیم. 

نائب رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهر باید بانگاه تحول‌گرا، مبتکرانه و نوآورانه اداره شود و هر روز خدمات مفیدی به شهروندان ارائه شود و اعتماد به خدمات‌دهی به مردم نیز روزبه‌روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری منسجم و هم‌افزا حرکت می‌کنند گفت:‌ در تصمیمات باید کمترین خطا صورت گیرد و بتوانیم شعار شورای ششم که همان موضوع دوباره خدمت تهران سربلند است تحقق یابد.

سروری در ادامه نقدها را سازنده دانست و گفت: از شهردار و شهرداری تهران باید توقع ۷ ماهه داشته باشیم، تا مجموعه و سازمانس را آماده کند و فکر می کنیم مطالبات شهر ششم را شهرداری انجام داده است.

وی افزود: شهرداری براساس نظام مسایل باید برنامه ریزی و اولویت بندی کند و احساس می کنیم اقدامات صورت گرفته است.

نائب رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: یکی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری بحث حمل و نقل بوده است که علاوه بر کاهش آلودگی هوا ترددهای در شان مردم را هم به وجود بیاورد.

وی بیان داشت: شهرداری از شرایط ۴ ساله گذشته خارج شده و توانستیم ۱۷۵ اتوبوس را خریداری و ۵۰۰ اتوبوس را اورهال کنیم و اینکه تزریق ۳ هزار اتوبوس را در سالجاری در نظر گرفتیم درجهت مطالبات مردم قرار گرفته است.

وی گفت: تصمیمات هیات دولت زمینه های ۱۰۵ واگن را فراهم می کند ولی زمانبر است. از ظرفیت موجود مترو استفاده می کنیم و با تزریق واگن ها با کاهش طول توقف این امکان را می دهد تا مردم به سمت استفاده از اتوبوس ها بروند.

سروری بیان داشت: کارنامه قابل قبولی را داشته ایم در بحث های اجتماعی سیاست گذاری خوبی انجام می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت سلامت مهدی چمران اظهارداشت: قبل از جلسه امروز با ایشان صحبت کردم روند درمانشان شکر خدا با سرعت انجام شده  و ان شاالله طی دو هفته آینده از حضور ایشان در صحن شورا بهره مند خواهیم شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.