دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه مشاور اجرای طرح جامع منطقه آزاد مهران در حال تهیه این طرح است گفت: ۴۵ درصد صادرات کشور در مناطق آزاد انجام می‌شود.

۴۵ درصد صادرات کشور در مناطق آزاد انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز سردار سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ضمن حضور در ایلام و سپس در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امکان مالکیت برای سرمایه گذاران و معافیت‌های مالیاتی از جمله جاذبه‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد است.

وی با بیان اینکه مشاور اجرای طرح جامع منطقه آزاد مهران در حال تهیه این طرح است افزود: ۴۵ درصد صادرات کشور در مناطق آزاد انجام می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: یکی از مشکلات مناطق آزاد در مهران بحث مالکیت‌ها است، مقرر شده است که در مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد مهران بحث مالکیت مسکونی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: از قبل، هشت منطقه آزاد در سطح داشته‌ایم و هفت منطقه آزاد در دست اجراست که در مجموع پانزده منطقه  آزاد در سطح کشور وجود دارد.

سردار محمد ادامه داد: حدود دو هراز و پانصد واحد سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور وجود دارد.

لزوم اهلیت سنجی در واگذاری‌ها در منطقه ویژه مهران

حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان نیز گفت: امیدهایی با تصویب منطقه آزاد ایجاد شده است و حضور سردار سعید محمد این امیدها را افزایش داده است که این امروز زودتر با کار جهادی به سرانجام برسد.

وی افزود: در واگذاری‌ها در منطقه ویژه مهران اهلیت سنجی شود تا اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان انجام شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.