مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: حدود ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی در این استان، که بیشتر افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که درقالب سه دسته آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص خدمات دریافت می‌کنند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند.

برخورداری ۲۰ هزار اتباع خارجی خراسان رضوی از بیمه سلامت

به گزارش قدس انلاین، دکتر علیرضا رمزی  افزود:   ۴۱ درصد از جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت این استان شامل افزون بر یک میلیون و ۴۸۸ هزار نفر در شهر مشهد ساکن هستند و  ۵۹ درصد از خدمات گیرندگان زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی در سایر شهرستانهای استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت از سال ۱۳۷۳ با هدف پوشش درمانی سراسری آحاد جامعه تاسیس شده است، گفت:  در حال حاضر سه میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۵۸ نفر در استان خراسان رضوی در قالب پنج صندوق خدمات بیمه‌ای شامل روستاییان، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سار اقشار و صندوق ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۰۲ نفر از این تعداد در قالب صندوق بیمه سلامت روستاییان و عشایر و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۷۹ نفر در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند و بقیه در قالب صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه ایرانیان خدمات دریافت می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار کرد: این نهاد دارای یک اداره کل بیمه سلامت در مشهد و ۱۳ اداره بیمه سلامت در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، کاشمر، تایباد، فریمان، سرخس، خواف، قوچان، درگز، تربت جام، تربت حیدریه، چناران و گناباد است.

دکتر رمزی گفت: هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی در این استان، که بیشتر افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که درقالب سه دسته آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص خدمات دریافت می‌کنند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان زیر پوشش قرار دارند.

وی ادامه داد: قرارداد بیمه درمان اتباع و مهاجران خارجی طبق توافقات صورت گرفته بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت ایران برای پناهندگان افغانستانی و عراقی از آذرماه سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد، به همه بیمه شدگان تحت پوشش خود خدمات درمانی شامل خدمات سرپایی و بستری ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.