انتخابات

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از سازمان نظام مهندسی کشور خواست که برای متروپل کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد.

تأکید عضو شورای شهر بر تشکیل کمیته حقیقت یاب متروپل

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام آقامیری در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش سرپرست سازمان نظام مهندسی در مورد ایمنی ساختمان‌ها با توجه به اتفاق متروپل، گفت: از سازمان نظام مهندسی انتظار می‌رود که کمیته حقیقت یابی در مورد متروپل تشکیل دهد و گزارش فنی و تخصصی به مردم ارائه دهد.

وی با بیان اینکه متروپل هنوز به کاربری اولیه نرسیده بود فرو ریخت که در اینجا چند مسئله ایجاد می‌کند، گفت: آئین‌نامه‌های سازمان نظام مهندسی و خود مهندسان باید به روز شوند، چرا که مهندسین ما معمولا بعد از دریافت پروانه از آئین‌نامه‌ها دور می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از علت‌های حادثه متروپل نداشتن مجری ذی صلاح است، افزود: این مسئله سال‌هاست که مطرح می‌شود اما از کنار آن عبور می‌کنیم و همچنین آئین‌نامه‌های مدون در بحث مقررات ساختمانی در طراحی سازه‌های جدید مثل وافل‌ها نداریم و مهندسین مشاور با نظر خود کار می‌کنند. در حالیکه ساختمان‌هایی مثل متروپل طراحی‌شان باید از طریق نظام مهندسی باشد و می‌بینیم که در ابتدا یک شرکت عهده دار پروژه متروپل بود اما در پی توقع بالای مالک که ستون‌ها را حذف کنید یا درج انقطاع نداشته باشیم از این پروژه انصراف داده و طراحی سازه به یک شرکت دیگر سپرده می‌شود.

آقامیری افزود: متاسفانه شتاب سرعت پیشرفت در کشور با محوریت پول و سرمایه است و این موجب کاهش ایمنی می‌شود و رفتارهای سرکوب کننده کارفرما با نظرات کارشناسی را موجب می‌شود که در متروپل می‌بینیم که کارفرما توقع داشته سازه را هر جور که می‌خواهد برایش طراحی کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.