شورای فرهنگ عمومی کشور در راستای همکاری برای توسعه بازارپردازی فرهنگی، ۱۱ تفاهمنامه همکاری با دستگاه‌ها و موسسات مختلف دولتی و خصوصی را امضا کرد.

۱۱ تفاهمنامه روی ریل توسعه بازارپردازی فرهنگی

به گزارش  قدس آنلاین، مراسم امضا و تبادل موافقت‌های همکاری برای توسعه بازارپردازی فرهنگی با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و نمایندگان ۱۱ دستگاه و موسسه دولتی، عمومی و خصوصی در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد.

سید مجید امامی در نشست خبری این برنامه با تشریح مجموعه اقدامات و پیگیری‌های انجام گرفته شده، گفت: در راستای کنار هم قرار دادن همه ظرفیت‌های فرهنگی برای تولیدات این عرصه، تلاش شد تا با همگرایی بین دستگاه‌ها و موسسات همکار و همراه بر اساس توافق و امضای تفاهمنامه همکاری، محصولات و صنایع تولیدی فرهنگی مستقیم به دست اشخاص حقیقی برسد.
وی با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید تک بُعدی سرمایه‌گذاری و حرکت کرد، اظهار داشت: حوزه صنایع فرهنگی دارای محصولات و تولیدات فراوانی است که باید همگان با همگرایی دست در دست هم وارد عمل شده و در جهت تولیدات محصولات و صنایع خلاق فرهنگی تلاش نماییم.

مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از امضای این تفاهمنامه‌ها را گامی در جهت عملیاتی کردن تحقق زیست بوم فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای تحقق راهبرد بازارپردازی فرهنگی، لازم است یک دیدگاه تحول‌گرا در بازسازی ساختار نهادهای فرهنگی کشور در نظر گرفته شود تا زمینه ظهور، بروز و توسعه فعالیت‌های بازارپردازی  فرهنگی فراهم شود.

امامی در ادامه سخنان خود، نظام نهادی بازارپردازی فرهنگی اعم از ساختار زنجیره ارزش بازارپردازی فرهنگی، نگاشت نهادهای ذینفع و ساختار شبکه‌ها و فناوری‌ها برشمرد و افزود: تلاش ما این است تا براساس تفاهمنامه‌های امضا شده، هماهنگ‌سازی و هم‌راستاسازی ظرفیت‌های تولیدی، توزیعی و ترویجی نهادهای فرهنگی در جهت تحقق توسعه بازارپردازی فرهنگی در کشور صورت گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: این شورا، پس از برگزاری نمایشگاه تخصصی الگونما توسط دبیرخانه و به منظور تحقق بازارپردازی فرهنگی، «قرارگاه بازارپردازی فرهنگی» را با حضور نهادهای فرهنگی مؤثر و نخبگان فرهنگی کشور به منظور برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف تشکیل داد و امروز با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط این قرارگاه به مرحله همگرایی و امضای تفاهمنامه همکاری رسیده‌ایم.

جزئیات تکمیلی خبر به زودی منتشر می‌شود...

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.