طبق نتایج یک نظرسنجی جدید، محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا با تداوم کاهش در سومین هفته متوالی به ۳۹ درصد رسید.

تداوم روند نزولی محبوبیت بایدن در سومین هفته متوالی

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» که سه‌شنبه (۱۴ ژوئن) تکمیل شد، محبوبیت عمومی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده در سومین هفته متوالی که روند نزولی داشته به ۳۹ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در دوره ریاست‌جمهوری وی نزدیک شد.

به گزارش رویترز، نظرسنجی ملی دو روزه نشان داد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید نمی‌کنند. میزان محبوبیت بایدن از اوت کمتر از ۵۰ درصد بوده که نشانه‌ای از این است که حزب دموکرات او ممکن است در مسیر از دست دادن کنترل حداقل یکی از مجالس کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر (۱۷ آبان) باشد.

دولت بایدن در حال حاضر با تورم فزاینده در آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند که شهروندان این کشور آن را بزرگترین دغدغه خود می‌دانند. 

طبق این گزارش، کاهش محبوبیت بایدن تا حد زیادی ناشی از نارضایتی در حزب خود او بوده است. هفتاد و چهار درصد از دموکرات‌ها عملکرد بایدن را در این هفته تایید کردند که در مقایسه با ۸۵ درصد در ماه اوت کاهش یافته است. تنها ۱۱ درصد از جمهوری‌خواهان عملکرد وی را تایید کردند که تا حد زیادی نسبت به اوت تغییری نکرده است.

محبوبیت کلی بایدن هنوز به پایین‌ترین میزانی که سلف او، دونالد ترامپ مشاهده کرده بود، نرسیده است. محبوبیت او در دسامبر ۲۰۱۷ به ۳۳ درصد رسید. پایین‌ترین میزان محبوبیت بایدن تاکنون ۳۶ درصد در اواخر ماه مه بوده است.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام می‌شود. نظرسنجی اخیر با مشارکت ۱۰۰۵ بزرگسال آمریکایی، از جمله ۴۴۳ دموکرات و ۳۶۴ جمهوری‌خواه انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.