سرپرست فرمانداری سرخس با تاکید بر اینکه میزان دستمزد رانندگان خودروهای سبک استیجاری شرکت نفت با وضعیت جامعه متناسب نیست، گفت: قرارداد رانندگان باید اصلاح شود و فرآیند اصلاح قرارداد با ورود بازرسی کل استان انجام می‌شود.

 قرارداد رانندگان شرکت نفت با ورود بازرسی کل استان اصلاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حسن نوری‌زاده  درباره جلسه ویژه رسیدگی به پیمان خودروهای سبک استیجاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: ما از پانزده روز قبل از درخواست رانندگان خودروهای سبک پیمان شرکت نفت مطلع بودیم و در این مورد یک نشست برگزار کردیم و مقرر شد مجموعه‌ای که این مناقصه را انجام داده، اقداماتی برای پاسخ به درخواست رانندگان در یک بستر قانونی انجام دهد که متاسفانه این اقدام در مهلت داده شده انجام نشد.

سرپرست فرمانداری سرخس با اشاره به نگرانی راننده‌ها درباره آینده شغلی‌ و حق و حقوق‌شان، گفت: با توجه به اینکه فرآیند انجام مناقصه کاملاً قانونی بوده و تمام موضوعات در قرارداد دیده شده بود بنابراین ابطال یا افزایش و کاهش دستمزدها در قرارداد در حوزه‌ی شهرستان عملاً امکان پذیر نیست.

نوری‌زاده تاکید کرد: در نظرات مختلف اعضا، محرز شد که مبلغ دستمزدی که در این قرارداد برای انواع خودروها و راننده‌ها دیده شده با وضعیت جامعه متناسب نیست.

سرپرست فرمانداری سرخس افزود: پانزده روز است که این رانندگان عملاً بیمه ندارند و فعالیت حدود رانندگان و خودروها بدون بیمه در منطقه بسیار خطرناک است.

وی با تشکر از رانندگان که تجمعی نداشتند و کار خود را با شرایط عادی انجام می‌دهند، اظهار کرد: نظر تمام اعضا بر این بود که قرارداد باید اصلاح شود و جمع‌بندی جلسه این بود که فرآیند اصلاح قرارداد در حد اختیارات شهرستان نیست و چون نهاد دولتی است باید بازرسی کل استان به این موضوع ورود کند.

سرپرست فرمانداری سرخس با اشاره به هماهنگی با معاون امنیتی استاندار، گفت: جمع‌بندی این جلسه خیلی سریع از طریق نامه به استان ارسال می‌شود و در مجموعه‌ی استان همین افراد با حضور رئیس بازرسی استان جلسه‌ای را تشکیل خواهند داد تا در مورد فرآیند احقاق حق رانندگان تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: برای اینکه کار مختل نشود و راننده‌ها نیز بیمه شوند، قرار شد که قرارداد موقت سه ماهه و با شرایط موجود توسط رانندگان با پیمانکار امضا شود.

نوری‌زاده گفت: این قرارداد سه ماهه هم به رانندگان مهلت می‌دهد تا به کار خودشان ادامه دهند و هم ما بتوانیم حق و حقوق آنها را پیگیری کنیم تا اگر در هنگام انجام ماموریت اتفاقی رخ داد بیمه پاسخگو باشد.

سرپرست فرمانداری سرخس با بیان اینکه راننده‌ها این شرایط سه ماهه را پذیرفتند، گفت: برآوردی که تیم کارشناسی حوزه نفت و گاز شرق انجام داده بودند متناسب با واقعیت‌های روز نبود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی، پیمانکار باید تمام راننده‌ها و خودروها را از شهر سرخس تامین کند اما از آنجایی که تامین ۹۸ خودرو با ۱۴۵ نفر راننده در این فرصت کوتاه امکان پذیر نیست و همچنین راننده‌هایی که تاکنون در این مجموعه کار کردند با خصوصیات اخلاقی، رفتاری و فرهنگ سازمانی مجموعه سازگار هستند بنابراین از همین راننده‌ها و همین خودروها بهره‌برداری و استفاده می‌شود و  مشکلات آنها در یک بستر قانونی حل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.