تولیدکنندگان خودرو در شرایطی متقاضی چنین مسئلهای هستند که کیفیت تولیدات آنها رضایتبخش نیست و تلفات سنگین جادهای سند روشن این قضیه است. بازنشدن کیسههوا، آتش سوزی، ترکیدگی لاستیک و از همه مهمتر افت ایمنی سنگین در قسمت شاسی و بدنه، اصلیترین عوامل تلفات سنگین در محورهای مواصلاتی داخلی و عدم استقبال کشورهای همسایه از صنعت خودرو ایرانی است. بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرده اگر خودروسازان قیمتها را افزایش دهند، جنبه سوداگری دارد و به نفع واسطههاست؛ چراکه مصرفکننده دیگر توان پرداخت این هزینه را ندارد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در زیانده بودن خودروسازان شکی نیست، تأکید کرد: «قرار نیست خودروسازان با همان روال خودشان مسیر را ادامه دهند و بعد افزایش و زیانشان را از جیب مردم تأمین کنند. خودروسازان باید هزینههای خودشان را مدیریت کنند و قیمت تمام شدهشان را پایین بیاورند؛ زیرا افزایش کیفیت ارتباطی با موضوع افزایش قیمت ندارد». در پرونده صنعت خودروسازی کشور، نقش نهادهای نظارتی و ضرورت
شفافیت سازی در حوزه صنعت خودروسازی کشور همچنان محل بحث است.
نظر شما