به گزارش قدس آنلاین، مسافران پرواز نجف - تهران هواپیمای ایران ایر به شماره پرواز IR۵۳۳۲ که ساعت ۱۸ روز نوزدهم تیرماه فرودگاه نجف را با حدود ۵ ساعت تاخیر به مقصد تهران ترک کرده بود، در فرودگاه مهرآباد با اتفاق عجیبی روبرو شدند.
مسافران این پرواز پس از فرود آمدن هواپیما و پیاده شدن در فرودگاه امام(ره)، منتظر چمدانها و بارهای خود بودند که گویا خبری از آن نبود و مسئولان فرودگاه و هواپیمایی گفتهاند که محموله باری این پرواز از نجف بارگیری نشده و در عراق باقی مانده است.
یکی از مسافران این پرواز در گفتوگو با فارس اظهارکرد: صرفا بدون ذکر هیچ دلیلی گفتند که چمدانها و بارهای این پرواز بارگیری نشده و طی روزهای آینده با پست به درب منزل شما ارسال خواهد شد.
دوازدهم تیرماه مسافران پرواز شماره IR۵۳۲۲ هواپیمایی ایرانایر از بلاتکلیفی و تاخیر ۱۲ ساعته پرواز خود به سمت نجف از فرودگاه امام خمینی(ره) گلایه داشتند.
چمدان مسافران به درب منزل پست میشود
در این باره حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: وقتی هوا گرم می شود مقداری از میزان عملکرد هواپیما با توجه به دستور العمل های شرکت سازنده تغییر میکند هواپیمای ما بسیار به روز و جزء بهترین هواپیماهای مورد استفاده در دنیا است، این محدودیت هم از طرف کمپانی سازنده مطرح شده که لازم است اعمال شود.
وی گفت: باتوجه به دمای هوا در زمان حرکت توان هواپیما برای برداشت بار و مسافر از زمین مشخص میشود لذا وقتی که دچار محدودیت میشویم باید بار کمتری بزنیم تا در محدوده مجاز تعیین شده توسط کمپانی قرار بگیرد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر افزود: اتفاقی که در پرواز دیروز افتاده به این شکل بوده و به خاطر دمای بالا مجبور به کم کردن بار شدیم لذا همه مسافران از نجف به تهران حرکت کردند و قول دادیم بار آنها به درب منزل آنها ارسال میشود.
قربانعلی بیان کرد: امروز صبح با اولین پروازی که از نجف به تهران داشتیم تمام بار مسافران به تهران آمده و در حال آماده سازی برای ارسال به درب منزل مسافران است.
وی تاکید کرد: از همه مسافران عذرخواهی میکنم و این مشکل به علت یک محدودیت عملیاتی در اثر دمای بالای هوا بوده و تمام بار را وظیفه داریم به درب منازل مسافران ارسال کنیم.
منبع: فارس
نظر شما