به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری شرکت سفرهای علیبابا به عنوان تنها نماینده رسمی فیفا در مسیر فروش خدمات جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در ایران با حضور مدیرعامل علیبابا و مدیران ارشد این سازمان در محل دفتر مرکزی علیبابا برگزار شد.
مجید حسینینژاد بنیانگذار و مدیرعامل علیبابا در این نشست با اشاره به پذیرش جامجهانی به عنوان چالشی برای علیبابا، اظهارکرد: در این جامجهانی به طور مثال بر خلاف دوره قبلی که در ۷ یا ۸ شهر برگزار میشد، صرفا در شهر دوحه برگزار و بایستی فضای ذهنی برای چالشها و مسائل مختلف اقامتی آماده باشد.
وی با اشاره به چالش اقامت و در اختیار فیفا بودن تمامی ظرفیت اقامتی دوحه، افزود: تعهد عرضه پکیج جامجهانی برای علیبابا یک کار چالشی خواهد بود تا تجربه خوبی رقم بخورد و منظور از تجربه خوب لزوم به معنی خدمات ارائه شده نیست بلکه متناسبکردن انتظارات با خدمات است.
مدیرعامل علیبابا با اشاره به مصادیق انتظارات با خدمات، بیانکرد: شاید در بازه جامجهانی با توجه به حجم بالای جمعیتی بهترین حمل و نقل مترو باشد؛ شاید بهترین گزینه صرف غذا پخت و پز در آپارتمان باشد.
۲۱۰ میلیون تومان؛ حداقل قیمت پکیج برای بازیهای مقدماتی ایران در جام جهانی
حسینینژاد با اشاره به برآورد قیمت پکیجهای جامجهانی برای مشتریان ایرانی، گفت: پیشبینی ما امروز طبق پکیج موجود امروز برای هر بازی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان و برای ۳ بازی مقدماتی ایران حدود ۲۱۰ میلیون تومان شامل پرواز، اقامت، بلیت بازی، حمل و نقل، تور لیدر و وعده صبحانه با مراکز اقامتی ۴ و ۵ ستاره خواهد بود.
وی با اشاره به تمایل علیبابا برای تعامل بیش از پیش با فدراسیون فوتبال، ادامه داد: بنا ما بر این است تا با تعامل با فدراسیون اگر کسی از فدراسیون و فرآیند قرعهکشی بلیط تهیه میکند، ما برای آنها امکانات پرواز و اقامت تهیه کنیم.
مدیرعامل علیبابا اظهارکرد: به عنوان مشتری، امروز خرید پکیجها را به نسبت زمان نزدیکتر به جامجهانی مناسب میدانم و البته کسانی که بلیط را از فدراسیون فوتبال تهیه کردند که به طبع باید منتظر باشند و در غیر این صورت خرید این پکیجها در حال حاضر را پیشنهاد میکنم.
پروژه پرچالش جامجهانی دروازهای برای قدمهای بزرگ علیبابا در آینده است
حسینینژاد با اشاره به آغاز عرضه و فروش پکیجهای جامجهانی از ۲۵ تیرماه بر روی سایت علیبابا، گفت: قبول تعهد جامجهانی توسط علیبابا کاری بسیار پرچالش و ریسک برای ما خواهد بود و برای ما به نسبت کسب و کار فعلی گردشگری ما درآمد آنچنانی نخواهد داشت اما به نظرم با انجام این پروژه، قطعا در آینده قدمهای بزرگی در صنعت گردشگری خواهیم برداشت.
وی آمادگی برای رویارویی با هر مسئله و چالشی در قطر را یکی از پیش زمینههای مورد نیاز مسافرین دانست و ادامه داد: نقطه بهینه قیمت پکیجها با توجه به مسائل و موضوعات مختلف ساده نبوده و ما این قول را میدهیم که بدون قرارداد و پشتیبانی با فیفا هیچ امکانات و خدمتی را عرضه نمیکنیم.
مسافر حاضر در قطر باید آماده هر نوع چالشی باشد
مدیرعامل علیبابا با اشاره به آمار ۱۰۰۰ عدد بلیت به عنوان حداقل تعداد بلیط در اختیار علیبابا برای هر بازی جامجهانی، اضافهکرد: انتظار ما امروز این است که این آگاهسازی انجام گیرد که هر شخصی که قصد حضور در قطر و جامجهانی را دارد، انتظار هر مسئله با توجه به جمعیت بالا و محدودیت خدمات را داشته باشد.
حسینینژاد گفت: ما در علیبابا ارائه خدمات عرضهشده همچون اقامت در قطر را تضمین میکنیم اما کیفیت خدمات شهر همچون ترافیک مسئلهای است که نمیتوان قول داد.
هدف علیبابا از جامجهانی، ارائه تجربهای شایسته از سفر خواهد بود
امیرحسین شعبانیان مدیر روابط عمومی علیبابا در این نشست با اشاره به نمای کلی از مسیر ۸ ساله علیبابا از تولد تا به امروز، اظهارکرد: علی بابا از مرداد ۱۳۹۳ با راهاندازی وب سایت رسمی و آغاز به کار ارائه محصول پرواز داخلی به عنوان نخستین مجموعه در کشور کار خود را آغاز کرد و به تدریج در سالهای بعدی محصولات دیگری همچون بلیط قطار، پرواز خارجی، هتل، بلیط اتوبوس و پلتفرم تور به آن اضافه شد.
وی با اشاره به خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته علیبابا افزود: اعتقاد داریم که سهم بزرگی در ایجاد تحول در صنعت گردشگری داشتیم و توانستیم یک برند ملی در این حوزه باشیم و کمک چشمگیری به ایجاد شفافیت در صنعت کردیم و فرهنگ کار کردن را نیز در اکوسیستم استارتاپی ارتقا بخشیدیم. ما یک فرهنگ خرید انلاین بلیت در جامعه درست کردیم و نیروهای مجربی را وارد این مارکت کردهایم که به آنها افتخار میکنیم.
شعبانیان با اشاره به سهم ۴۰ درصدی علیبابا از کل بازار آنلاین گردشگری و فعالیت به عنوان تنها بازیگر در تمام ابعاد گردشگری، گفت: علی بابا متعهد است که با قدرت تکنولوژی جامعه را آنچنان توانمند کند که همه به تجربهای شایسته از سفر دسترسی داشته باشند و ما اعتقاد داریم جام جهانی یک تجربه برای ما است و قرار است آن را به یک تجربه عالی برای خودمان و مسافرین تبدیل کنیم.
مدیر روابط عمومی علیبابا بیانکرد: تمام تلاش علیبابا در پروژه جامجهانی است که تجربه شایستهای از سفر رقم بخورد و مسؤولیت ما در این مسیر کم نمیشود اما مسائل و موضوعاتی نیز وجود دارد که مسافر باید آنها را در نظر بگیرد که در هر صورت نافی مسوولیت ما نخواهد بود.
اقامت، بزرگترین چالش جامجهانی قطر است
آرش خسرویان مدیر بازاریابی شرکت سفرهای علی بابا در این نشست خبری با اشاره به جوانب ارائه پکیجهای جام جهانی ۲۰۲۲ توسط علیبابا، گفت: با توجه به تجارب و نمونهها در ادوار گذشته جام جهانی و ارائه خدمات سفر به محل مسابقات برای همطونان، تجربه شایستهای از سفر با توجه به پکیج ارائهشده وجود نداشته است.
وی با اشاره به اینکه پس مذاکرات با فیفا نمایندگی مربوطه اخذ شد، افزود: قسمتی از بلیطهای بازیهای جامجهانی توسط خود فیفا و یا فدراسیون در برخی کشورها مثل ایران قرعهکشی میشود و بخش دیگری از این بلیطها در برنامه متفاوتی عرضه میشود.
مدیر بازاریابی شرکت علیبابا بیانکرد: سایر بلیطها در قالب یک سری پکیجهای میزبانی شامل پارکینگ، گیتهای جداگانه، پذیرایی و غیره توسط فیفا عرضه میشود و فیفا برای این کار نمایندگانی در کشورها انتخاب میکند و علیبابا مسئول فروش این پکیجها در ایران است.
خسرویان با اشاره به فروش پکیجهای تماشای بازیهای جامجهانی در ۵ رده از ۹۵۰ دلار تا ۵ هزار دلار، گفت: پکیجهای تماشای بازیها با قیمت مصوب فیفا توسط علیبابا عرضه خواهد شد و موضوع مهم دیگر این است که در این سفر ما اقامت و پرواز را نیز خواهیم داشت.
وی با اشاره به نکات مثبت و منفی تمرکز ورزشگاههای جامجهانی در یک محدوده مشخص در دوحه، ادامه داد: در کنار مزیتهای همچون حمل و نقل کوتاهتر و درگیری تمام شهر با تجربه جامجهانی، مسئله ظرفیت اقامت با توجه محدودیت جغرافیایی در قطر است که بزرگترین مسئله این دوره جامجهانی است.
مدیر بازاریابی شرکت علیبابا با دسترسی علیبابا به تمامی امکانات اقامتی فیفا، خاطرنشانکرد: موضوع عملیات، پشتیبانی و مشاوره در این دوره جامجهانی با توجه پکیجها و مسائل مختلف بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص یک تیم مدیریت تجربه مشتریان توانمند به این پروژه تخصیص داده شد.
پشتیبانی مشتریان در بازه جامجهانی اولویت نخست علیبابا خواهد بود
علیاکبر سلطانلو مدیر پشتیبانی شرکت علیبابا نیز در این نشست، اظهارکرد: همراهی با مشتری از زمان بررسی پروازها، هتلها و یا قوانین سفر آغاز میشود و واحد پشتیبانی ۳۵۰نفره امروز علیبابا در فرآیند قبل، حین و پس از خرید همراه مشتری است و سعی در رفع نیازمندی آنها داریم.
وی با اشاره به پاسخگویی بیش از ۱ میلیون و ۹۱۱ هزار تماس در سال گذشته توسط تیم پشتیبانی و اختصاص بخش عمده به حوزه مشاوره سفر، افزود: در سال گذشته ۹۰۰ هزار مورد استرداد به ارزش ریالی حدود ۵ هزار میلیارد تومان توسط مشتریان انجام شد که این حجم عملیات بالا توسط علیبابا صورت گرفت.
مدیر پشتیبانی علیبابا با اشاره به اختصاص و توانمندسازی تیم ۶۰ نفره پشتیبانی مختص پروژه جامجهانی، بیانکرد: شماره تماس پشتیبانی اختصاصی، ایمیل، سامانه آنلاین تکیتینگ، مرکز تماس و شماره تماس برای پشتیبانی در خصوص پرواز و هتلها در قطر انجام گرفته و شرایط استرداد پکیجهای جامجهانی نیز در سایت مشخص شده و پشتیبانی مشتریان در بازه جامجهانی به عنوان اولویت اول ماست تا بهترین تجربه ایجاد شود.
انتهای پیام/
منبع: فارس
نظر شما