معاون توزیع سازمان سینمایی سوره می‌گوید همانگونه که در جشنواره‌های غربی، سوره تبدیل به یک برند معتبر تولید و توزیع فیلم از ایران شده است، باید آن را به عنوان یک برند به کمپانی‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده محتوای هنرهای تصویری در کشورهای منطقه معرفی کنیم.

اکران "هناس" در عراق/ افزایش همکاری‌های فرهنگی با کشورهای همسایه

به گزارش قدس آنلاین، سازمان سینمایی سوره در اولین گام در سیزدهمین جشنواره غدیر حضور یافته است که به نوعی اولین حضور منطقه‌ای‌اش محسوب می‌شود. هادی اسماعیلی معاون توزیع سازمان سینمایی سوره ، با اشاره به حضور همزمان سازمان سینمایی سوره در هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق که از شنبه یکم مردادماه آغاز می‌شود و سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی- رسانه‌ای غدیر که از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ تیر در شهر بغداد برگزار شد، مطرح کرد: مرکز بین‌الملل سوره در توزیع آثار هنرهای تصویری تولید شده در سازمان سینمایی سوره پیشتر در کشورهای غربی فعالیت کرده است اما در دوره مدیریت جدید رویکرد تازه‌ای را اتخاذ کرده و قصد دارد تمرکز خود را روی کشورهای همسایه و منطقه جغرافیایی هم که در آن قرار دارد، بگذارد. 

وی ادامه داد: بر این اساس ما ابتدا باید تدابیری برای شناساندن حوزه هنری و سازمان سینمایی سوره به فعالان حوزه سینما در محدوده جغرافیایی که مدنظرمان هست، به ویژه کشورهای منطقه و همچنین کشورهای اسلامی اتخاذ کنیم. 

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره تاکید کرد: در حقیقت همانگونه که در جشنواره‌های غربی مانند کن، برلین و ونیز، سوره تبدیل به یک برند معتبر تولید و توزیع فیلم از ایران شده است، باید حوزه هنری به ویژه سازمان سینمایی سوره را به عنوان یک برند به کمپانی‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده محتوای هنرهای تصویری در کشورهای منطقه معرفی کنیم. بر این اساس در اولین گام در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی-رسانه‌ای غدیر و هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق حضور یافتیم که به نوعی اولین حضور منطقه‌ای سازمان سینمایی سوره محسوب می‌شود. 

اسماعیلی افزود: سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار مشارکت در برگزاری هفته نمایش فیلم با نمایش ۲ اثر، در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی- رسانه‌ای غدیر نیز با ۹ اثر حاضر است و در بازار فیلم این رویداد نیز حضور جدی دارد. این جشنواره فرصتی را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم برند سوره را بیشتر و بهتر معرفی کنیم. 

وی یادآور شد: در حقیقت ما به دنبال این هستیم که سازمان سینمایی سوره را به عنوان یک کمپانی بزرگ در بحث تولید و توزیع انواع مختلف اثر و همچنین فضای آموزش معرفی کنیم و بگوییم علاقه‌مند به همکاری مشترک با کمپانی‌های کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای همسایه هستیم.  

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره با اشاره به اینکه ایران و کشورهای اسلامی منطقه اشتراکات زیادی به لحاظ محتوایی با یکدیگر دارند، بیان کرد: این نزدیکی محتوایی فرصت مناسبی را در اختیار خریدار و تولیدکننده قرار می‌دهد تا همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی با یکدیگر داشته باشند. از سوی دیگر این اشتراکات محتوایی می‌تواند ما را تبدیل به تامین‌کننده محتوا برای برخی از کمپانی‌ها و حتی مجموعه‌ای کند که بتوانیم قدم در راه تولید مشترک اثر با آن‌ها بگذاریم. این مساله باعث ایجاد یک هم‌افزایی بین ما و مجموعه‌های مختلف می‌شود که برایمان ارزشمند است. 

اسماعیلی یکی از اساسی‌ترین راهبردهای مرکز بین‌الملل سوره را ایجاد همکاری با کشورهای همسایه و دوست به ویژه کشورهای مسلمان دانست و تصریح کرد: طبیعتا بهترین اتفاق برای برند شدن سازمان سینمایی سوره در منطقه معرفی محتواهای تولید و توزیع شده در این سازمان است. بر این اساس هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق که از شنبه یکم مردادماه آغاز می‌شود به ما در معرفی آثارمان و در ادامه شکل‌گیری همکاری‌های منطقه‌ای کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه «هناس» در اولین حضور بین‌المللی خود در هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: این فیلم سینمایی که روایتی از زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد، دانشمند هسته‌ای، است، برای کشور عراق موضوعیت دارد چراکه ترور دانشمندان جهان اسلام از جمله دانشمندان در خود عراق توسط نیروهای موساد و سیا اتفاق  افتاده و برای مخاطب عراقی آشنا است. 

معاون توزیع سازمان سینمایی سوره در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت موضوع فیلم «هناس» نقطه اشتراکی به لحاظ محتوایی بین ایران و عراق است چراکه عراق جزو کشورهای محور مقاومت حساب می‌شود و موضوع مقاومت در مقابله با زورگویی های رژیم صهیونیستی و آمریکا موضوع مشترک بین ماست. طبیعتا نمایش این اثر کمک می‌کند یک زبان مشترک بین ما و کشورهای همسایه شکل بگیرد و هر روز محکم‌تر و قوی‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.