مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز دوشنبه پیرامون وقوع بارشهای رگباری با احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب و همچنین شدت وزش باد همراه با بروز خسارت در این استان، اطلاعیه در سطح هشدار زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، در اطلاعیه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق بررسی نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی، با توجه به گسترش جریانات ناپایدار جوی در استان از فردا، چهارم تیرماه تا اوایل هفته آینده ضمن افزایش شدت وزش باد، احتمال وقوع بارش‌های رگباری متناوب در برخی از نقاط استان وجود دارد، که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و همچنین شرایط فصلی سال احتمال وقوع آبگرفتگی و روان‌آب در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست.

بر این اساس،  وزش باد طی این مدت بویژه در مناطق بادخیز خراسان رضوی شدید و همراه با گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

طبق این گزارش، وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدو برق با احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان‌آب، طی روزهای سه شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری در نیمه جنوبی به ویژه مناطق واقع در نوار جنوبی استان خراسان رضوی مانند شهرستان‌ها و توابع گناباد، بجستان، بردسکن و کاخک گناباد پیش‌بینی شده است.

همچنین وقوع پیامدهای ذکر شده طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری و شنبه هفته آتی در نیمه شمالی خراسان رضوی به ویژه مناطق واقع در ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود پیش بینی می‌شود.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و همچنین خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و تردد و توقف در حاشیه رودخانه و مسیل‎های استان تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.