مدیر کل هواشناسی استان تهران از ادامه فعالیت سامانه بارشی در اکثر نواحی استان به ویژه نیمه شمالی خبر داد و گفت: احتمال بارش تگرگ و گاهی وزش باد شدید به ویژه در غرب و نیمه‌جنوبی با خیزش موقت گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

تداوم فعالیت سامانه بارشی تا ۳ روز آینده در پایتخت

به گزراش قدس آنلاین، مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران  اظهار کرد: وضعیت جوی استان تهران تا سه روز آینده با ادامه فعالیت سامانه بارشی در اکثر نواحی استان به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات در بعضی ساعات نیمه‌ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و گاهی وزش باد شدید به ویژه در غرب و نیمه‌جنوبی با خیزش موقت گردو خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر کل هواشناسی استان تهران ادامه داد: همچنین آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها بالا آمدن آب رودخانه‌ها مورد انتظار است.

وی خاطر نشان کرد: از روز دوشنبه وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری در ارتفاعات نیمه ابری گاهی همراه با رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

جلالی با اشاره به اینکه دمای هوای امروز کاهش محسوس خواهد داشت و در روزهای آینده نوسان دمایی چندانی مورد انتظار نیست‌، افزود: دمای هوای امروز ۳۵ درجه و در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان ثبت شده بارش‌ها در ایستگاه‌های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته تصریح کرد: در ایستگاه دماوند ۱۷، آبعلی ۱۵/۲، فیروزکوه ۱۱/۴، ورامین ۱۱، ژئوفیزیک ۴/۸، لواسان ۳/۹، مهرآباد ۱/۶، شمیرانات ۰/۹ و شهریار ۰/۷ به ثبت رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.