در آیین گرامیداشت روزخبرنگار، ۷ خبرنگار مازندرانی برگزیده جشنواره های ملی، تقدیر شدند.

خبرنگاران منتخب جشنواره های ملی تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پس از دو سال وقفه در برگزاری مراسم روز خبرنگار با بروز اپیدمی کووید، مراسم روز خبرنگار مازندران با حضور اهالی رسانه در سینما جهان نمای چالوس برگزار و از پیشکسوتان و برگزیدگان مازنی جشنواره های ملی تجلیل شد.

رقیه توسلی خبرنگار روزنامه قدس که رتبه دوم بخش یادداشت و سرمقاله «جشنواره سراسری سردار آسمانی» را کسب کرده بود، در این آیین از سوی استاندار مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده خبرنگار شهید شاخص رسانه، شهید غلامعلی لقمانی، از خانواده های خبرنگاران متوفی مرحوم حسین فلاحتی، مرحومه مهرانه شاه منصوری و مرحومه معظم ساروی تقدیر شد.

همچنین رقیه توسلی، مجتبی قربانی، اشکان جهان آرای، آزاده بابانژاد، علیرضا نوری کجوریان، کلثوم فلاحی و اکبر قاسمپور که در جشنواره های ملی حائز رتبه شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند.


**** تفرقه را کنار بگذاریم


رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در این مراسم گفت: امروز تشکیل جبهه واحد رسانه، الویت نخست نظام است.

عباس محمدیان اظهار کرد: تقارن ماه محرم و روزخبرنگار بدان معنا است که شما خبرنگاران باید پیام زینب(س) را از کربلای ایران مخابره کنید و این تقارن، مسئولیت شما را سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: ما در آستانه‌ای قرار داریم که جنگ ترکیبی و جنگ هوشمند از سوی معاندین نظام در حال انجام است و دست به دست هم داده‌اند تا پیشرفت نظام را به حاشیه ببرند.

این مسئول ادامه داد: ما بر اساس ظرفیت نخبگانی که از مازندران داریم و دومین قطب رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود، انتظار داریم که شاهد برخوردهای سلیقه‌ای در این استان نباشیم.

محمدیان افزود: امروز مشکلات جامعه صنفی خبرنگاران، مختص این دولت نیست بلکه از ابتدای انقلاب تاکنون، این مشکلات ادامه داشته و دولت سیزدهم درصدد حل مشکلات رسانه یکی پس از دیگری است.
وی با تاکید بر این نکته که اگر کسی بگوید که امروز در جبهه رسانه نمی‌تواند نقش ایفا کند، گزاف است، گفت: ما وحدت و اتحاد درون جبهه خود را نباید فدای جریان‌های سیاسی کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: بسیج رسانه با تمام فیک‌نیوزها و باج بگیران، تمام قد مقابله خواهد کرد و کسانی که حرمت و جایگاه خبرنگاران را تهدید می‌کنند را در آینده‌ای نزدیک، رسوا خواهیم کرد.
محمدیان با بیان اینکه باید در شرایط فعلی، بذر تفرقه را کنار بگذاریم، افزود: دشمن در سناریوی تمام قد رسانه‌ای دائما در حال طراحی نقشه بوده و باید آگاه باشیم.

وی خطاب به استاندار مازندران گفت: لطفا کاری کنید که هیچ مسئولی از خبرنگاران شکایت نکند و به مدیران ابلاغ کنید که با رسانه‌ها پیوند و آشتی برقرار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.