مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: بر اساس تعامل بین دستگاهی و مدیریت واحد در راه اندازی و برپایی بازار های موضوعی، فصلی و موقت و با استناد به ماده ۸۵ قانون نظام صنفی و آیین نامه های موجود مقرر شد ایجاد اینگونه بازارها ابتدا در کارگروه مذکور به ریاست این سازمان بررسی و سپس اجرایی گردد .

ایجاد روز بازار ها و بازار های موقت و جمعی بر مدار قانون

محمد جواد مشیری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: اعضای این کارگروه نمایندگان تام‌الاختیار از اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هستند و در خصوص تشخیص ضرورت و شکل گیری و ضوابط آن تصمیم‌گیری خواهند نمود.
رئیس کارگروه راهبری بازارهای جمعی مشهد در ادامه افزود: این امر باعث می‌شود تا مدیریت واحد در این فرآیند شکل گرفته و مطابق با قانون مذکور بررسی و ایجاد هرگونه بازار موقت و جمعی صرفاً از طریق این کارگروه قابل اجرا است.
مشیری تصریح کرد : بدیهی است بازار هایی که برای عرضه مستقیم کالا و خدمات نهادهای دولتی و عمومی ایجاد می گردند مستندا به ماده ۹۰ قانون نظام صنفی از این حکم مستثنی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تعداد بازارهای موجود و فعال در سطح شهر مقدس مشهد را ۳۰ مورد عنوان کرد که ۱۵ مورد از آنها روز بازار ،دو مورد عصر بازار، سه مورد شب بازار ، سه جمعه بازار،یک مورد بازار خود اشتغالی و ۶ بازار تخصصی و موضوعی هستند که در مجموع حدود ۶۰۰۰ نفر در این بازارها اشتغال دارند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد : با تعامل بین دستگاهی و حمایت های قانونی در راستای شناسایی و توسعه ظرفیت های کسب و کارهای خانگی و همچنین توسعه فرصت های شغلی در حوزه بازارهای محلی موقت برای عرضه محصولات صاحبان مشاغل اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.