پس از اینکه مدیران استقلال و پرسپولیس تصمیم گرفتند دوربین‌های برنامه‌های تلویزیونی را به داخل ورزشگاه راه ندهند، عوامل سیما هم مقابله به مثل کردند تا بدترین و افتضاح‌ترین مدل تصویربرداری از طریق واحد سیار حاضر در استادیوم به گیرنده‌های مردم ارسال شود.

رژه ۹۰ دقیقه‌ای روی اعصاب مخاطب

به گزارش قدس آنلاین، پس از اینکه مدیران استقلال و پرسپولیس تصمیم گرفتند دوربین‌های برنامه‌های تلویزیونی را به داخل ورزشگاه راه ندهند، عوامل سیما هم مقابله به مثل کردند تا بدترین و افتضاح‌ترین مدل تصویربرداری از طریق واحد سیار حاضر در استادیوم به گیرنده‌های مردم ارسال شود.

پس از اینکه مدیران استقلال و پرسپولیس تصمیم گرفتند دوربین‌های برنامه‌های تلویزیونی را به داخل ورزشگاه راه ندهند تا به نوعی از حقوق اولیه خود برای دریافت حق پخش تلویزیونی بهره‌مند شوند، عوامل سیما هم مقابله به مثل کردند تا بدترین و افتضاح‌ترین مدل تصویربرداری از طریق واحد سیار حاضر در استادیوم به گیرنده‌های مردم ارسال شود.

رژه مدیران رسانه ملی روی اعصاب مردم این بار به دلیل جملات فرسایشی جواد خیابانی نبود، بلکه این بار میثاقی و محمدرضا احمدی در نقش یک زوج ویرانگر با همکاری کارگردان تلویزیونی مسابقه چنان روی اعصاب و روان مردم پیاده روی کردند که صدای اعتراض همه فوتبالی‌ها شنیده شد.

مدیران رسانه‌ملی که تا امروز شفاف‌سازی منطقی درخصوص حق پخش تلویزیونی انجام ندادند در جریان پخش بازی یک دیکته پرغلط را برای گزارشگر و مجری به نگارش درآوردند تا میثاقی و احمدی به منظور دفاع از سازمان این متن سفارشی را برای مردم بخوانند تا شاید فشار انتقادها از روی دوش صدا و سیما برداشته شود. همچنین در ساعات پایانی آدینه یکی از مدیران تلویزیون با درودگر در شبکه خبر مناظره کرد، مناظره‌ای که بدون هیچ نتیجه روشنی به پایان رسید.

مدیران تلویزیون مدعی هستند سهم ورزش ایران بابت حق پخش تلویزیونی مسابقات را به وزارت ورزش پرداخت کردند؛ اما هیچ سندی دال بر این اتفاق ارائه نشد. از آن طرف فدراسیون نیز مدعی است هیچ سندی برای دریافت این پول وجود ندارد که باشگاه‌ها بتوانند بابت دریافت آن اقدام کنند. اتفاق خنده‌دار این بود که نماینده رسانه ملی ادعا کرد صدا و سیما در پرونده حق پخش مسابقات فوتبال متضرر هم شده و به نوعی طلبکار است.

حال سؤال اینجاست که پول حق پخش چه زمانی به حساب استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌های لیگ برتری واریز خواهد شد؟ از طرفی اگر این پول به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز شده است، چرا تا به امروز به حساب این دو باشگاه و سایر باشگاه‌ها منتقل نشده است؟

این در حالی است که صادق درودگر عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در مناظره خود در شبکه‌خبر اعلام کرد: وزارت ورزش در سال ۱۴۰۰ ، ۵/۷ میلیارد از سازمان برنامه و بودجه دریافت کرده که اگر قرار باشد این مبلغ به صورت مساوی بین فدراسیون ها تقسیم شود، هر فدراسیون مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد!

در مقابل نماینده صداوسیما هم گفت در دو سال گذشته(۱۴۰۰ و ۱۳۹۹) نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فروش تبلیغات(قبل و در حین مسابقات) به خزانه واریز شده و بر همین اساس صداوسیما به تکلیف قانونی خود عمل کرده و حالا وزارت ورزش باید به تکلیفش عمل کند.

جالب اینجاست حتی اگر بپذیریم همه این مبلغ واریزی به خزانه(۱۰۰ میلیارد تومان)‌ به فوتبال هم برسد، بازهم این رقم حتی به اندازه نصف هزینه سالیانه یکی از باشگاه‌های لیگ برتری متوسط به بالا نخواهد بود. حال آنکه به طور استاندارد انتظار می‌رود مبلغی در حدود ۷۰ درصد از مخارج سالیانه هر باشگاه حرفه‌ای فوتبال ایران از این محل تأمین بشود که بنابراین اعداد فواصلی با یکدیگر دارند.

خبرنگار: سیناحسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.