استقلال، مدافع عنوان قهرمانی، لیگ بیست و دوم را با شکست ۲-صفر مقابل سپاهان آغاز کرد. اگرچه نمی‌توان یک بازی را ملاک مناسبی برای قضاوت درباره وضعیت تیم‌ها دانست؛ اما بازی دیروز استقلال نشان داد که تیم ریکاردو ساپینتو، از نظر دفاعی، هیچ شباهتی به تیم فرهاد مجیدی ندارد.

گل خوردن عادت بد تیم‌های ساپینتو!

به گزارش قدس آنلاین، استقلال، مدافع عنوان قهرمانی، لیگ بیست و دوم را با شکست ۲-صفر مقابل سپاهان آغاز کرد. اگرچه نمی‌توان یک بازی را ملاک مناسبی برای قضاوت درباره وضعیت تیم‌ها دانست؛ اما بازی دیروز استقلال نشان داد که تیم ریکاردو ساپینتو، از نظر دفاعی، هیچ شباهتی به تیم فرهاد مجیدی ندارد.

استقلال در فصل گذشته، فقط ۱۰ گل دریافت کرد و صاحب بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر شد. تنها تیمی که فصل قبل توانست ۲ گل به استقلال بزند، مس رفسنجان بود که در بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی، توانست دو بار دروازه سیدحسین حسینی را باز کند اما شاگردان مجیدی، با نتیجه ۲-۳ حریفشان را شکست دادند.

شکست مقابل سپاهان در اولین تجربه مربیگری ساپینتو در فوتبال ایران، نود و چهارمین شکست این مربی پرتغال بود. سرمربی فعلی آبی های پایتخت تاکنون در ۲۸۸ بازی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم های مختلف نشسته که حاصل آن ۱۲۴ برد، ۷۰ مساوی و ۹۴ شکست بوده است اما چیزی که استقلالی ها را نگران می کند، نمایش خط دفاع استقلال در بازی جمعه مقابل سپاهان است که می‌تواند نگرانی بزرگی برای هواداران این تیم باشد، چراکه تیم های ریکاردو ساپینتو در چند فصل گذشته، آمار خوبی به لحاظ دفاعی نداشتند و به نظر می‌رسد آن قدر که برای او نمایش هجومی تیمش مهم است، عملکرد خط دفاعی تیمش اهمیت ندارد.

تیم های ساپینتو در ۲۸۸ بازی ۳۴۳ بار دروازه خود را باز شده دیده اند تا میانگین بیش از یک گل خورده در هر بازی برای تیم های این مربی پرتغالی به ثبت برسد. این در حالی است که میانگین گل های خورده استقلال مجیدی در فصل گذشته ۰.۳۳ گل خورده در هر بازی بوده است.در این شرایط باید منتظر ماند و دید که ضعف دفاعی استقلال در بازی های بعدی برطرف خواهد شد یا نه.

البته که محمدحسین مرادمند از هفته‌های آینده می‌تواند برای استقلال بازی کند و شاید با بازگشت او به ترکیب استقلال، وضعیت خط دفاع این تیم بهتر شود. در کنار نمایش متزلزل خط دفاعی نباید فراموش کرد که تیم ساپینتو به رغم شکست، نشانه های خوبی از فوتبال رو به جلو را نشان داد. آبی ها که در این بازی کاوه رضایی، حردانی، محبی و مهدی قائدی را همراه خود نداشتند، به جز چند دقیقه از بازی سردرگم و اشتباهات مرگبار انفرادی، تیم بدی نشان ندادند.

ساپینتو که در بازی جمعه، سجاد شهباززاده را به عنوان مهاجم هدف خود در میدان قرار داد و در سیستمش یامگا نیز به خط حمله اضافه می‌شد، پس از دریافت دو گل، دیگر مهاجمانش را نیز آزمایش کرد؛ اما هیچ‌کدام نتوانستند تاثیری در نتیجه دیدار داشته باشند. ساپینتو از دقیقه ۶۰ ارسلان مطهری و پیمان بابایی را به میدان فرستاد و در ۱۵ دقیقه پایانی نیز آرمان رمضانی وارد زمین شد؛ اما هیچ‌کدام از این پنج مهاجم استقلال عملکرد چشمگیری در زمین نداشتند.

حالا پس از شکست برابر سپاهان، طرفداران تیم استقلال امیدوارند با بازگشت کاوه رضایی به میادین و حضور محبی و قائدی در کنار او، خط حمله تیمشان زهردارتر از دیدار با سپاهان باشد و انتظارات آن ها را برآورده کند. باید منتظر ماند و دید ترکیب کاوه رضایی، مهدی قائدی و محمد محبی می تواند انتظارات را برآورده کند یا این که با گذشت هفته های ابتدایی، مهاجمان نامدار آبی ها که در دیدار برابر سپاهان به میدان رفتند، می توانند توانایی خودشان را به معرض نمایش بگذارند.

شروع ساپینتو، هواداران استقلال را یاد شروع تیم رویایی استراماچونی انداخت. استقلال در آن سال هم در روز اول با یک گل به ماشین سازی در تبریز باخت ولی در ادامه بازی ها و رو آمدن بدن بازیکنان در پایان هفته سیزدهم، به صدر جدول رسید. باید دید ساپینتو هم می تواند همانند آخرین سرمربی خارجی این تیم، محبوب هواداران شود و استقلال را به جایگاه فصل قبل برگرداند؟

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.