بیست‌ودومین دوره لیگ برتر در حالی از جمعه هفته گذشته آغاز شد که در همان شروع کار شاهد بی نظمی و اختلال سامانه فروش بلیت و در نهایت بدون تماشاگر برگزار شدن هفته نخست بودیم. این مسئله که البته با سوءظن به آن پرداخته می شود باعث شد هفته نخست بی روح و بی رونق باشد و دیدار حساس استقلال و سپاهان که آغازگر لیگ بود در حد یک بازی تمرینی برگزار شود.

همدردی رقبا با قهرمان شکست خورده!

به گزارش قدس آنلاین، بیست‌ودومین دوره لیگ برتر در حالی از جمعه هفته گذشته آغاز شد که در همان شروع کار شاهد بی نظمی و اختلال سامانه فروش بلیت و در نهایت بدون تماشاگر برگزار شدن هفته نخست بودیم. این مسئله که البته با سوءظن به آن پرداخته می شود باعث شد هفته نخست بی روح و بی رونق باشد و دیدار حساس استقلال و سپاهان که آغازگر لیگ بود در حد یک بازی تمرینی برگزار شود.

قهرمان مقتدر فصل گذشته با سرمربی جدیدش ساپینتو مقابل تیم دگرگون شده سپاهان قرار گرفت که با مورایس پرتغالی وارد لیگ شده بود. توقع از تیمی که در یک فصل باخت نداده بود بالا بود و انتظار می رفت رکورد شکست ناپذیری تداوم پیدا کند؛ اما آبی ها با ارنجی دفاعی و ناهماهنگی مشهود روی دو ضد حمله غافلگیر شدند و در آزادی شکست خوردند تا در پایان موفقیت استقلال با سرمربی جدید مورد تردید قرار بگیرد.

البته که برای قضاوت زود است و با توجه به فرصت اندک تیم ها برای دوره آماده سازی و رها نشدن از سنگینی تمرینات بدن سازی اجازه نمی دهد تیم ها تا حداقل ۵-۶ هفته نخست بازی دلخواه شان را انجام دهند به ویژه این که بسیاری از آن ها با تغییرات کادر فنی و بازیکنان فصل جدید را آغاز کرده اند. باخت استقلال در هفته نخست رقبایش را خوشحال کرد؛ اما جالب این که به جز همان سپاهان دیگر رقبا توفیقی نداشتند. تیم‌های فولاد خوزستان، تراکتور و پرسپولیس که یک روز دیرتر از استقلال به میدان رفتند و این شانس را داشتند که با یک برد خوب لیگ را بهتر از آبی های پایتخت آغاز کنند و سه امتیاز حساس بگیرند.

اما گویا کهکشانی و پرستاره بودن هم در ابتدای لیگ به کمک مدعیان نمی آید چرا که پرسپولیس و فولاد و تراکتور مقابل حریفان شان با تساوی و شکست متوقف شدند تا ناراحتی استقلال بابت کسب نکردن امتیاز در هفته نخست کمتر شود.

در روز دوم لیگ سه بازی برگزار بود و همه منتظر رونمایی از تیم کهکشانی پرسپولیس بودند آن هم در حالی که یک روز پیش از بازی با ذوب آهن باشگاه از جذب یک مهاجم سرشناس هلندی خبر داده بود که البته مجوز همراهی تیم در هفته نخست را نداشت. پرسپولیس در حالی که مهمان ذوب آهن بود و حریفش از دقیقه ۵۳ با اخراج نادر محمدی ۱۰ نفره بود به دلیل نداشتن مهاجم تمام کننده و گلزن نتوانست به گل برسد و با تساوی بدون گل لیگ را آغاز کرد.

فولاد خوزستان هم که با نکونام و خریدهای خوبی که داشته یکی از مدعیان است در اهواز مقابل نفت آبادان با تساوی متوقف شد آن هم در حالی که حملات زیادی روی دروازه مهمان داشت و درخشش دروازه بان نفتی ها و تیرک دروازه مانع ثبت نخستین برد سرخ پوشان شد. نکته دیگر این بازی ثبت اولین بازی وریا غفوری کاپیتان سابق استقلال برای فولاد بود.

این بازیکن که بر خلاف میلش از استقلال جدا شد و به فولاد پیوست دقیقه ۷۰ به جای محمد آبشک به میدان رفت. تراکتور که با قربان بردیف سرمربی سابق کازان و سردار آزمون، حسابی چهره عوض کرده و در حد مدعی است، مقابل تیم پرستاره گل گهر سیرجان با دو شلیک سهمگین تسلیم شد تا اولین برد تیم امیر قلعه نویی ثبت شود. با نتایجی که در هفته نخست به دست آمد می توان گفت تا هفته های پنجم- ششم نباید توقع بازی زیبا و نتایج منطقی از تیم ها داشت چرا که تیم‌ها هنوز سر و شکل واقعی نگرفته اند.

تابلوی نتایج هفته نخست لیگ برتر
استقلال صفر سپاهان اصفهان ۲
پیکان یک ملوان بندر انزلی صفر
آلومینیوم اراک صفر هوادار یک
نفت مسجدسلیمان ۳ مس کرمان ۲
نساجی مازندران یک مس رفسنجان یک
ذوب‌آهن اصفهان صفر پرسپولیس صفر
فولاد خوزستان صفر صنعت نفت آبادان صفر
گل‌گهر سیرجان ۲ تراکتور تبریز یک

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.