استاندار کربلا گفت: آنچه از خدمات شهری در مشهد است فراتر از کربلاست، بنابراین درخواست می‌شود هیاتی از شهرداری مشهد برای ارائه تجربیات به کربلا سفر کند.

خواستار افزایش تعاملات در حوزه مدیریت شهری با مشهد هستیم

به گزارش قدس آنلاین، نصیف جاسم الخطابی، استاندار کربلا عصر جمعه در نشست با شهردار مشهد، اظهار کرد: شهرداری کربلا در روز عاشورا چهار هزار و ۵۰۰ تن زباله جمع آوری کرد و در این حوزه می‌توان از تجربیات مشهد استفاده کرد.

وی افزود: هدف از این سفر ابتدا زیارت و سپس تعامل، هماهنگی و همکاری مثبت برای زائران هر دو شهر است.

استاندار کربلا ادامه داد: آستان مقدس حسینی با همکاری یک شرکت فرانسوی، فرودگاهی با ظرفیت جا به جایی ٢٠ میلیون مسافر در سال را در دست ساخت دارد و پالایشگاه صنعت نفت هم امسال افتتاح خواهد شد.

جاسم الخطابی بیان کرد: هزار هتل نیز در کربلا موجود و در حال ساخت است و آمادگی تقبل سرمایه گذاری در این حوزه و همچنین بخش‌های کشاورزی و صنعتی را داریم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود برای توسعه روابط، کمیته مشترکی بین دو شهر مشهد و کربلا تشکیل شود تا تصمیمات مشترکی برای بهبود خدمات اتخاذ شود و زائران، شاهد تغییرات مثبت در خدمات رسانی باشند.

جاسم الخطابی از شهرداری مشهد دعوت کرد در ایام اربعین به کربلا سفر کنند، اما قبل از حضور آنها، شرکتی در حوزه رنگ آمیزی و فضای سبز از مشهد اعزام تا شرایط برای حضور و خدمت‌رسانی بهتر فراهم شود.

١٠٠ خدمت در شهرداری مشهد به صورت هوشمند ارائه می‌شود

سید عبدالله ارجایی شهردار مشهد گفت: ٣٠ هزار نفر در شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند که حمل و نقل عمومی با جابه‌جایی روزانه ١.۵ میلیون مسافر از آن جمله است.

وی افزود: بیش از ٢ هزار تن زباله روزانه در مشهد جمع آوری می‌شود که در ایام خاص این رقم ۲ برابر می‌شود.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین بیش از ۶٨٠ بوستان در مشهد تحت مدیریت شهرداری است و کفن و دفن اموات را نیز شهرداری انجام می‌دهد.

ارجایی بیان کرد: در بحث سرانه فضای سبز از رتبه‌های برتر کشور هستیم و بیش از ١٠٠ خدمت در مشهد به صورت هوشمند ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: آمادگی همکاری با شهرداری کربلا در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش خدمات فنی و زیرساختی وجود دارد و می‌توان با کمک بخش خصوصی مقدمات سفر از مبدا تا مقصد را فراهم کرد و شرکت‌های عراقی می‌توانند زمینه انتقال مسافر از فرودگاه تا فرودگاه را به ما بسپارند.

شهردار مشهد تاکید کرد: کاروان هزار نفری از جمله ١۴٠ اتوبوس با ٢۵٠ راننده، ۵۵٠ پاکبان و ٢٠ راهنمای زائر هر سال به شوق خدمت از مشهد در ایام اربعین در کربلا حضور می‌یابند و در مسیر مشهد به کوفه از هفتم تا ٢٢ صفر خدمت‌رسانی می‌کنند.

در این نشست پیش نویس تفاهمنامه خواهر خواندگی بین مشهد و کربلا و پیش نویس تفاهمنامه همکاری بین این دو شهر مذهبی امضا شد که این تفاهمنامه‌ها در کربلا نهایی خواهند شد.

همچنین مقرر شد نخستین پرواز از مشهد به کربلا با حضور شهردار مشهد انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.