معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخبگان قرآنی کمیته امداد الگوی جامعه هستند.

نخبگان قرآنی کمیته امداد الگوی جامعه هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا معاف در اختتامیه جشنواره قرآنی باران وحی که در مشهد مقدس برگزار شد، برگزاری این جشنواره توسط کمیته امداد بسیار موفق خواند و افزود: کمیته امداد به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در امور قرآنی، پیش‌قدم و پیشتاز است.

وی این جشنواره را راهبردی دانست و ادامه داد: بر اساس منطق قرآن، دریافت و توجه به قرآن در کسانی که از مواهب دنیوی کمتر برخوردار هستند، بیشتر است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر همراهی و خادمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌های قرآنی خاطرنشان کرد: توسعه جشنواره‌های معارفی، تفسیری و مفهومی قرآن کریم در دستگاه‌های مختلف وجود دارد اما باید بیشتر حرکت کرد.

معاف اعلام کرد: سبک زندگی و زیستن قرآنی در قرآن وجود دارد که کمیته امداد و جامعه هدف آن بیش از دیگران آماده چنین زیستی هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد روزی باشیم که نخبگان قرآنی کمیته امداد الگوی جامعه باشند، ادامه داد: همه باید در کارهای فرهنگی و قرآنی خدمت‌گزار باشیم و قدم برداریم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه مجموعه‌ها باید همفکری، طراحی و هم‌افزایی داشته باشند تا شاهد برکت چند برابر این خیر کثیر باشیم.

برگزاری همایش اختتامیه جشنواره قرآنی باران وحی در کمیته امداد

جشنواره قرآنی ویژه مددجویان کمیته امداد با عنوان «باران وحی» با حضور آیت‌الله کازرونی، رئیس هیات امنا و سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، دبیر شورای توسعه قرآنی کشور و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم گفت: انس با قرآن هرچه بیشتر ما را به ظهور امام زمان(عج) نزدیک می‌کند.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره قرآنی باران وحی، افزود: انس با قرآن ما را در برابر مشکلات و ظلم ظالمین و استکبار جهانی مقاوم می‌کند.

بختیاری ادامه داد: سال گذشته ۱۶ هزار نفر و امسال ۳۰ هزار نفر در جشنواره باران وحی شرکت کردند که امیدواریم با تلاش و مشارکت امدادگران کمیته امداد و مسئولان قرآنی کشور، بتوانیم میزان شرکت‌کننده‌ها را برای سال آینده به سه برابر افزایش دهیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور:

ماموریت کمیته امداد فراهم‌سازی حیات طیبه برای خانواده‌های تحت حمایت است

حجت‌الاسلام محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن کشور در اختتامیه جشنواره قرآنی باران وحی ویژه مددجویان کمیته امداد گفت: کمیته امداد با اجرای جشنواره باران وحی جریان‌سازی قرآنی را در بین خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن خانه‌های دل را نورانی می‌کند، افزود: قرآن مردم را به سبک زندگی صحیح دعوت می‌کند و کمیته امداد زمانی می‌تواند مدعی شود که راه برون‌رفت از مشکلات را به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌کند که به توسعه فرهنگ قرآنی بپردازد.

محمدی ادامه داد: ماموریت اصلی کمیته امداد فراهم‌سازی، ایجاد و تحقق حیات طیبه برای مددجویان است تا این افراد بهره‌مند از امور مالی، حقیقت زندگی و معنویت شوند.

دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآن کشور اظهار کرد: جامعه‌ای که فاقد تولید و کار باشد، به فقر می‌افتد و کمیته امداد باید مجموعه‌ای از راهبردهای نو را با الهام از این جشنواره ارائه دهد.

تقدیر رئیس هیات امنای کمیته امداد از برگزارکنندگان جشنواره قرآنی «باران وحی»

آیت‌الله محسن کازرونی، رئیس هیات امنای کمیته امداد در اختتامیه جشنواره قرآنی باران وحی ویژه مددجویان کمیته امداد که در مشهد مقدس برگزار شد، افزود: کلام، ضمیر انسان را برملا می‌کند و خداوند خالق کلام است.

وی ادامه داد: از زمان نزول قرآن کریم تا امروز، عظمت، بزرگی و جلال خداوند در آن به صورت مستقیم و بدون واسطه دیده می‌شود.

رئیس هیات امنای کمیته امداد، قرآن را کلام خداوند و مبرا از هرگونه تحریف عنوان کرد و گفت: از دستگاه‌های متولی و برگزار کننده همایش‌های قرآنی مانند کمیته امداد، اوقاف و وزارت ارشاد اسلامی تقدیر می‌کنم که با این اقدام انس و الفت ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله کازرونی با اشاره آثار بزرگ جشنواره‌های قرآنی خاطرنشان کرد: این اقدامی ارزشمند و شایسته نقدیر است.

وی بر تلاوت و قرائت قرآن کریم در خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: قرآن حقیقت کلام است که علاوه بر تلاوت باید به تدبر، تامل و عمل به قرآن نیز توجه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.