مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه پایانی صفر، هزار و ۲۰۰ امدادگر و نجاتگر در نقاط مختلف محورهای منتهی به مشهد در استان خراسان رضوی به زائران امام رضا(ع) خدمات ارائه می‌دهند.

 خدمت رسانی۱۲۰۰ امدادگر هلال احمر به زائران رضوی در دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، محسن ذاکریان مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه همزمان با دهه پایانی صفر ۱۰۷ پایگاه هلالاحمر در نقاط مختلف استان خراسان رضوی فعال هستند، از خدمت رسانی هزار و ۲۰۰ امدادگر به زائرین پیاده امام رضا(ع) خبر داد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۵ پایگاه در مشهد فعال است و به زائران دهه پایانی صفر خدمت رسانی می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به کمبودهای هلال احمر خراسان رضوی در حوزه امداد رسانی اظهار کرد: جمعی استان حدود ۷ میلیون نفر است در حالیکه اگر بحران پیش بیاید توان امداد رسانی به بیش از ۵ هزار نفر را نداریم.

ذاکریان عدم بروزرسانی انبارها و تجهیزات در هلال احمر را مشکل اساسی این سازمان بر شمرد و افزود: در گذشته انبارهای امدادی پر بود اما وضعیت خوبی در حال حاضر نداریم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال از تجهیز خودرویی و لوژستیک در این سازمان گذشته است، اظهار کرد: خودروهای امدادی هلال احمر خراسان رضوی مربوط به ۱۰ سال پیش است و بیشتر تجهیزات فرسوده هستند.

آمادگی هلال احمر خراسان رضوی برای اربعین

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه به منظور ارایه خدمات به زائران شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین در موکب ها و پایگاه های جمعیت هلال احمر کشور در عراق مستقر شدند، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مسیر نجف تا کربلا هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه امداد رسانی دارد.

وی همچنین از فعال شدن طرح زائر امدادگر در اربعین امسال خبر داد و افزود: زائران ضمن آموزش کمک های اولیه به دیگر زائران در مسیر پیاده روی اربعین کمک رسانی خواهند کرد.

انجام واکسیناسیون مهاجران خارجی در ورودی مرزهای خراسان رضوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به انجام واکسیناسیون در ورودی مرزهای استان متذکر شد: چک کردن سلامت اتباع بیگانه و مهاجران مورد تاکید است به همین جهت تمام افرادی که وارد استان می شوند حتی اتباع بدون هویت واکسن های مننژیت فلج اطفال و کرونا را دریافت می‌کنند.

ذاکریان تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد مهاجران افغانستانی پس از روی کار آمدن طالبان، به مشهد و استان خراسان رضوی وارد شده اند که این حجم نیازمند مدیریت و کنترل است.

وی با انتقاد از مدیریت درست حوزه مهاجران گفت: حوزه آوارگان افغانستانی در کشور هم از جنبه فرصت و هم از جنبه تهدید در این بخش به درستی مدیریت نمی‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی سامانه سیاری ویژه مهاجران و ساکنان حاشیه شهرها در حال ارایه خدمت است، ادامه داد: تاکنون صلیب سرخ اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در اسفند پارسال در اختیار هلال احمر استان قرار داده که این میزان برای حمایت از ۱۰۰ هزار نفر از مهاجران هزینه شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.