رییس شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی منطقه ۹ کشور گفت: بر طبق ارزیابی‌ها مشهد و خراسان رضوی جزو با کیفیت‌ترین شهرها و استان‌های کشور در حوزه‌های آموزش و پژوهش است.

خراسان رضوی در حوزه آموزش و پژوهش جز کیفی‌ترین استانها در کشور است

به گزارش قدس آنلاین، هاشم جلیلی‌صفریان روز سه‌شنبه در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی منطقه ۹ کشور با اصحاب رسانه، افزود: کیفیت آموزشی در دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی منطقه ۹ در سطحی بسیارخوب بوده و ما در کنار آموزش‌های تحصیلی، در جهت توانمندسازی دانشجویان هم تلاش می‌کنیم تا در زمان فارغ‌التحصیلی از ظرفیت آنان در محیط کار بیشترین استفاده شود.

وی با بیان اینکه منطقه ۹ کشور شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است، ادامه داد: ۴۳ دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در این منطقه داریم که از این تعداد ۳۲ دانشگاه و موسسه در استان و ۹ مورد در مشهد فعال است.

این مسوول اظهار کرد: شورای هماهنگی دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی منطقه ۹ یکی از فعال‌ترین و منظم‌ترین شوراهای ۱۰ گانه کشور بوده و در تلاش هستیم تا ضمن رفع مشکلات در جهت رشد و توسعه این منطقه گام برداریم.

دبیر کل سابق اتحادیه شورای هماهنگی دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور نیز در این نشست گفت: از گذشته تاکنون شاهد آن بودیم که دولت‌ها علاقه‌ای به همکاری و تعامل با دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی نشان نمی‌دهند، درحالیکه در مسیر پیشبرد کارها نیاز است دولت‌ها به کار بخش خصوصی در حوزه دانشگاهی اعتقاد داشته باشند، چراکه هم‌اکنون تعداد این مکان‌های آموزشی از ۷۴ به ۳۳۳ مورد در کشور افزایش یافته است.

علی آهون‌منش افزود: به گفته فرهاد رهبر، دستیار اقتصادی رییس جمهور هزینه هر سال تحصیلی دوره کارشناسی در دانشگاه دولتی ۵۶ میلیون بوده و این عدد در دانشگاه و موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی ۶.۵ میلیون بوده و تفاوت این رقم‌ها که نزدیک به ۹۰ درصد کمتر از هزینه‌های دانشگاه دولتی بوده خود گویای همه‌چیز است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه دانشگاهی برای مردم ناشناخته بود، ادامه داد: ورودی‌های ما به علت عدم آگاهی کامل مردم به ورودی‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کمتر بوده، اما میزان خروجی‌ها به مراتب از دولتی‌ها بیشتر بوده، ضمن اینکه میزان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در غیردولتی‌ها و خصوصی‌ها هم از دولتی‌ها بیشتر است و از دولت کنونی می‌خواهیم که نگاه‌ بهتری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور داشته باشند.

شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی منطقه ۹، هشتم شهریورماه به میزبانی موسسه آموزش عالی فردوس در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.