رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بر آمادگی این مجموعه و تمامی دستگاه‌ها و اصناف سطح شهر مشهد برای خدمت‌رسانی هر چه شایسته تر به زائران رضوی تاکید کرد.

آمادگی آستان قدس رضوی و اصناف برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران آخر ماه صفر

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در دومین دوره دانش‌افزایی فرهنگ میزبانی ویژه اصناف مرتبط با زائر که به میزبانی این سازمان در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس برگزار شد، عنوان کرد: امسال در ایام پایانی ماه صفر، مشهد الرضا(ع) با حضور پر شور زائران و مجاوران مواجه خواهد بود و از همین رو باید مقدمات خدمت‌رسانی و میزبانی هر چه شایسته تر از زائران مورد توجه قرار گیرد.
وی خدمت‌رسانی به زائران را از افتخارات مشهدی ها و خادمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دانست و گفت: ملت ایران از گذشته به صفت مهمان‌نوازی معروف بوده اند و همواره در ایام دهه پایانی ماه صفر حتی با کمترین امکانات سعی دارند بهترین و شایسته ترین خدمات را به زائران ارائه دهند.
طالبی تصریح کرد: در بیانات رسول گرامی اسلام(ص)، تکریم مهمان در کنار ایمان به خدا آمده است و این نشان از اهمیت مهمان‌نوازی و خدمت به زائر است.
طالبی به اقدامات و خدمات پیش‌بینی شده آستان قدس رضوی در میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر اشاره و تصریح کرد: آستان مقدس رضوی و تمامی دستگاه‌های مرتبط با زائر در این ایام تمامی فعالیت‌ها و خدمات خود را آغاز کرده‌اند و ضمن ارائه برنامه‌های منسجم آسیب‌ها و کمبودهای برنامه‌های سال گذشته اعم از اسکان و قیمت کالاها را شناسایی و مرتفع کرده‌اند.
وی با اشاره به تدارک بیش از ۱۰۰ برنامه محوری در گستره حرم، سطح شهر، استان و حوزه بین الملل، گفت: اثر بخشی زیارت از دور و نزدیک، بهبود ارائه خدمات به زائران، حمایت از تشکل‌های مردمی و توجه ویژه به مجاورین از اهم محورهای برنامه های آستان قدس رضوی در این ایام است.
طالبی همچنین میزبانی در مشهدالرضا، اجرای فعالیت‌های محتوایی و توجه به زائران پیاده را از عرصه‎های فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در این ایام برشمرد و گفت: برگزاری دوره دانش‌افزایی ادب حضور، برپایی ۱۱۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی در حرم مطهر رضوی، راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه فرهنگی با نگاه کودک و نوجوان، ارائه خدمات ویژه به زائران اهل سنت، راه‌اندازی سامانه خدمت، برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی، احداث بیمارستان‌های صحرایی در حرم مطهر رضوی و... برخی از برنامه‌های شاخص در این ایام است.
طالبی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و تامین محتوا به موکب‌های خدمت‌رسانی در ایام دهه پایانی ماه صفر، گفت: به همت بنیاد کرامت رضوی و موسسه جوانان آستان قدس رضوی دو سامانه خدمت‌رسانی نیز به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر فرهنگی به زائران رضوی راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: امیدواریم زائرانی که در این ایام به مشهدالرضا مشرف می شوند با خاطری خوش مشهد را ترک کرده و شاهد کمبودهای سال گذشته نباشند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.