رئیس فدراسیون شطرنج گفت: از مسئولین می خواهیم کمک کنند تا استعدادهای بزرگ شطرنج ایران مهاجرت نکنند.

مسئولین کمک کنند تا استعدادهای بزرگ شطرنج ایران مهاجرت نکنند

به گزارش قدس آنلاین، حسن تامینی در حاشیه برگزاری اولین دوره مسابقات بین المللی شطرنج "جام طاق بستان" به میزبانی کرمانشاه در جمع خبرنگاران، بااشاره به برنامه ریزی فدراسیون برای توسعه رشته شطرنج، اظهار کرد: در این راستا، برنامه ای در دستور کار قرار گرفته تا تعداد داوران و مربیان شطرنج را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: طبق این برنامه به همه هیات های استانی اعلام کرده ایم که پنج نفر از آقایان و پنج نفر از خانم هایی که شطرنج باز هستند را به ما معرفی کنند تا با کلاس های هفتگی و مستمر بصورت رایگان آموزش هایی را به آنها داشته باشیم.

رئیس فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: این برنامه شروع شده و امیدواریم که در آینده منتج به رشد شطرنج کشورمان شود.

وی در ادامه در خصوص اقدامات فدراسیون برای جلوگیری از مهاجرت نخبه های شطرنج کشورمان گفت: طی حدود یکسالی که ریاست فدراسیون را به دست گرفته ام، تلاش کرده ایم تا هیچکدام از استعدادهای بزرگ این رشته از کشور مهاجرت نکند.

تامینی تصریح کرد: با اینحال امکانات و میزان بودجه فدراسیون نسبت به دیگر کشورها بسیار محدود است و نمی توانیم همه امکانات لازم را برای ورزشکاران بزرگمان فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج اضافه کرد: شطرنج بازی که در همین سال‌های اخیر از ایران مهاجرت کرد، در حال حال حاضر یک مربی اختصاصی دارد، این درحالی است که ما اگر بخواهیم مربی خارجی بگیریم توان پرداخت هزینه های آن را نداریم، کما اینکه سابقا یک مربی از ارمنستان آمد که هرینه های زیادی به فدراسیون تحمیل شد و با زحمت توانستیم پولش را جور کنیم.

وی با بیان اینکه شطرنج باز مهاجرت کرده ایرانی هم پشیمان شده، افزود: باتوجه به اینکه بازگشتش نیاز به هزینه ها و پول زیاری دارد، برای همین فدراسیون این توان را ندارد که امیدواریم مسئولین کمک کنند.

تامینی به ظهور اساتید بزرگی همچون پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی در سال‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این شطرنج بازان و بویژه سوپر استاد پرهام مقصودلو در جایگاهی قرار گرفته اند که دیگر مربی ایرانی کشش آنها را ندارد و باید مربیان خارجی بزرگ که تعدادآنها انگشت شمار است، مربیگری‌شان را برعهده بگیرند. بنابراین از مسئولین می خواهیم اجازه ندهند که این ظرفیت ها را از دست بدهیم.

وی با گلایه از بی توجهی مسئولین به استعدادهای بزرگ شطرنج ایران عنوان کرد: امکانات کافی نداریم که در اختیارشان قرار دهیم. بیمه نیستند و هنوز یک تشویق و یا بزرگداشت و نکوداشت هم برای آنها گرفته نشده، با این وجود تلاش داریم تا اینها مهاجرت نکنند.

رییس فدراسیون شطرنج در ادامه به میزبانی کرمانشاه در برگزاری اولین دوره مستبقات بین المللی شطرنج جام طاق بستان اشاره ای داشت و افزود: اواخر سال‌گذشته در مجمع انتخاباتی ریاست هیات شطرنج کرمانشاه قول واگذاری میزبانی یک رقابت بین المللی را به مسئولین استانی دادم که امروز به وعده خود عمل کردم.

وی با بیان اینکه مسئولین کرمانشاه برای این میزبانی هماهنگی و زحمات زیادی کشیده اند، گفت: خوشبختانه شرایط خوبی برای این مسابقات فراهم شده است.

رئیس فدراسیون شطرنج برگزاری این رویداد را در رشد ورزش کرمانشاه و بویژه شطرنج موثر دانست و افزود: چنین مسابقاتی باعث بهتر و بیشتر دیده شدن شطرنج خواهد شد.

وی به میزبانی کرمانشاه در برگزاری چند رویداد کشوری شطرنج طی ماه های گذشته هم اشاره کرد و گفت: میزبانی خوبی که این استان در برگزاری این رویدادها داشت، باعث شده تا فدراسیون توجه بیشتری به شطرنج این استان داشته باشد و برای ثبت مسابقات جام طاق بستان در تقویم فدراسیون اهتمام داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.