اگرچه تمرینات استقلال از جمعه با بازگشت ساپینتو و اکثر بازیکنان این تیم و حتی قائدی، محبی و مهدی پور سه ملی پوش خط خورده آبی ها از سر گرفته شد؛ اما نگاهی به برنامه پرسپولیس در تعطیلات لیگ نشان می دهد که رقیب سنتی باز هم از استقلال پیش افتاده است.

ساپینتو و استقلال زیر تیغ انتقاد!

به گزارش قدس آنلاین، زمانی که مرحوم منصور پورحیدری سرمربی و بعدها مدیرفنی تیم استقلال بود زمانی که لیگ به بهانه های مختلف تعطیل می شد توصیه مهمی به کادرفنی می کرد. به نقل از مرحوم پورحیدری وقتی مسابقات به خاطر دیدارهای تیم ملی یا تعطیلات نیم فصل به صورت موقت تعطیل می شوند، بازیکنان باید استراحت کنند و روزانه تمرینات سبکی برای حفظ آمادگی جسمانی خودشان انجام بدهند؛ اما داستان مربیان کاملاً فرق می‌کند.

آن ها اتفاقاً در چنین تعطیلاتی کارشان چند برابر می‌شود چون باید هم با تماشای فیلم مسابقات قبلی روی نقاط ضعف و قوت تیم تمرکز کنند، هم رقبای آینده را بررسی و هم این که فهرست اولیه خود برای یادگیری در اولین فرصت نقل و انتقالات پیش رو را بازبینی و تکمیل کنند بنابراین تعطیلات مقطعی در طول فصل برای مربیان عملاً معنایی ندارد.

حالا که لیگ به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی تعطیل است اگر این جمله مرحوم پورحیدری را مبنا قرار دهیم کادرفنی استقلال در مقایسه با دیگر رقبا عقب مانده اند! ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال که پیش از بازی با نساجی و برد پرگل مقابل این تیم به شدت مورد انتقاد و حتی صحبت از ضرب الاجل به او در میان بود پس از پایان هفته ششم تیم را به مدت پنج روز تعطیل کرد و خودش هم برای دیدار با خانواده اش از ایران رفت.

اگرچه تمرینات استقلال از جمعه با بازگشت ساپینتو و اکثر بازیکنان این تیم و حتی قائدی، محبی و مهدی پور سه ملی پوش خط خورده آبی ها از سر گرفته شد؛ اما نگاهی به برنامه پرسپولیس در تعطیلات لیگ نشان می دهد که رقیب سنتی باز هم از استقلال پیش افتاده است.

پرسپولیس که در پایان فصل گذشته زودتر از همه تیم ها وارد نقل و انتقالات شد و تیمش را بست و تمریناتش را هم زود شروع کرد، در ۶ هفته ای که از لیگ گذشته نشان داده که آماده ترین تیم است و صدرنشینی اش بی دلیل نیست. سرخپوشان اگرچه مثل استقلال و دیگر تیم ها پس از پایان هفته ششم چند روز تعطیل شدند؛ اما یک روز زودتر از آبی ها، تمرینات شان را از سر گرفتند و سرمربی شان هم در تهران بود و کارها و برنامه ها را رصد می کرد.

سرخ ها از یک جنبه دیگر هم از استقلال جلوتر هستند، آن ها برنامه بازی دوستانه شان هم با تاریخ و حریف مشخص است. طبق برنامه شاگردان یحیی گل محمدی امروز در تهران با فولاد خوزستان دیدار می کنند و در ورزشگاه شهید کاظمی یا دستگردی برگزار می شود. گل گهر دیگر حریف تدارکاتی پرسپولیس است و هفته آینده این دیدار برگزار می شود.

اما استقلال هنوز حریفش مشخص نیست هرچند گفته می شود ساپینتو خواستار برگزاری دو دیدار دوستانه شده است. البته دو روز پیش گفته می شد طبق توافق ساپینتو و مورایس قرار است سپاهان و استقلال در تعطیلات دیدار دوستانه برگزار کنند که تکذیب شد و حالا استقلالی ها منتظر اعلام آمادگی یک یا دو تیم برای انجام بازی دوستانه هستند و گفته می شود احتمالا حریفان استقلال از تیم های لیگ یکی یا پایین تر خواهند بود! این شرایط باعث شده که هواداران استقلال و پیش کسوتان این تیم در رسانه ها و فضای مجازی دوباره علیه ساپینتو موضع بگیرند و او را به کوتاهی و قصور متهم کنند.

به زعم آن ها تیمی که ضعف تاکتیکی دارد سرمربی اش نباید به تعطیلات می رفت و اگر هم رفته بود باید ابتدا برنامه تمرینی و حریفان تدارکاتی را قطعی می کرد تا همه در بازگشت از تعطیلات طبق برنامه پیش بروند. تنها امتیاز فعلی استقلال نسبت به پرسپولیس و دیگر رقبایش این است که از شش بازیکن دعوت شده به تیم ملی سه بازیکن خط خورده اند و می توانند در تمرینات با دیگر بازیکنان بیشتر هماهنگ شوند. در حالی که پرسپولیس پنج ملی پوش در اردوی تیم ملی دارد و شاید همین مسئله به لحاظ هماهنگی در آغاز دوباره لیگ به ضرر سرخ ها تمام شود.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.