تحولات لبنان و فلسطین

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از سیاست توسعه‌ و گسترش خدمات شهرداری مشهد در حاشیه شهر مشهد، با محوریت حمل و نقل پاک خبر داد.

پیوستن حاشیه‌شهر به سامانه دوچرخه اشتراکی بایدو/ ۱۷ ایستگاه دوچرخه اشتراکی بایدو در حاشیه شهر ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، سید ابراهیم علیزاده، با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شورای ششم، حمل‌ونقل کرامت‌محور در شهر مشهد و استفاده از حمل نقل پاک و انسان‌محور است، اظهارکرد: به همین جهت توسعه و ارتقاء سطح خدمات شهرداری در حاشیه شهر، سیاست قاطع شورای ششم بوده و لذا مقرر شد که توسعه سامانه هوشمند دوچرخه‌های اشتراکی در این مرحله به حاشیه شهر نیز اختصاص یابد.
علیزاده افزود: در حال حاضر سامانه هوشمند دوچرخه‌های اشتراکی سطح شهر در ۱۲۴ ایستگاه و با ۷۰۰ دستگاه دوچرخه در اختیار شهروندان قرار گرفته است که از این تعداد ۷ ایستگاه در پارک ویژه بانوان جانمایی و مابقی نیز با محوریت هم‌پوشانی حمل‌ونقل عمومی در ایستگاه‌ها قرار داده شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه به پراکندگی و گسترش دسترسی عموم مردم به این خدمت اشاره کرد و گفت: در دور قبل تعداد ۵۶ ایستگاه به بهره برداری رسیده بود که با همت همکاران شرکت تات، شاهد افزایش روزافزون این خدمات در مناطق ۱۳گانه شهری بوده‌ایم و با نگاه ویژه مدیریت شهری به حمل‌ونقل پاک و کرامت‌محور در حاشیه شهر، در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری ۱۷ ایستگاه در اتصال با مناطق کم‌برخوردار حاشیه‌ای خواهیم بود، که زیر ساخت مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
علیزاده در خصوص نحوه جانمایی و استفاده از دوچرخه در ایستگاه ها نیز گفت: در جانمایی این ایستگاه‌ها نیز نگاه کارشناسی حمل‌ونقلی مد نظر بوده و دوچرخه‌ها نیز همانند سایر ایستگاه‌ها به صورت مکمل ناوگان حمل‌ونقل عمومی عمل خواهد کرد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: تمامی خدمات مدیریت شهری در دوره ششم، باید به سمت توازن مناطق شهری سوق یابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.